Twoja przeglądarka jest stara i nie obsługuje tej strony w poprawnym formacie.
Proszę zaktualizować przegladarkę do nowszej wersji lub wybrać inną z listy poniżej.

Przeglądarka FierFox Przeglądarka Google Chrome Przeglądarka Opera Przeglądarka Internet Explorera Przeglądarka Safari
Kategoria

Ogłoszenia

Zarządzenie Nr 145/2014
Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój
z dnia 8 października 2014 roku


w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 115/2014 z dnia 8 września 2014 r. w sprawie określenia trybu ustalania zadań do wykonania w ramach budżetu obywatelskiego na 2015 r. oraz harmonogramu jego wykonania.

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 1) i 4) ustawy o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013r., poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 233 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013, poz. 885 z późn. zm.), zarządza się co następuje:

§ 1.

W Regulaminie Budżetu Obywatelskiego Miasta i Gminy Busko-Zdrój na 2015 r. stanowiącym Załącznik do Zarządzenia Nr 115/2014 Burmistrza Miasta i Gminy
z dnia 8 września 2014 r. w sprawie określenia trybu ustalania zadań do wykonania w ramach budżetu obywatelskiego na 2015 r. oraz harmonogramu jego wykonania, wprowadza się następujące zmiany:

1)    § 6 pkt 4 otrzymuje brzmienie:
„Głosowanie – od 06.10.2014 r. do 13.10.2014 r.”

2)    § 6 pkt 5 otrzymuje brzmienie:
„Ogłoszenie wyników głosowania – 17.10.2014 r.”

§ 2.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.

 

Dokument źródłowy do pobrania [pdf]

OGŁOSZENIE
Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój ogłasza I przetarg ustny na sprzedaż nieruchomości komunalnych.

1.  I przetarg ustny nieograniczony:

  1. Niezabudowana nieruchomość położona w Busku-Zdroju w rejonie ul. Bohaterów Warszawy oznaczona w ewidencji gruntów nr 60 obr. 11 o powierzchni 1,7250 ha, posiadająca księgę wieczystą KII B/00037336/9.
    Brak miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W świetle ustaleń studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Busko-Zdrój, przedmiotowa nieruchomość zlokalizowana jest na obszarze oznaczonym jako tereny rolne bez zabudowy zagrodowej.
    Nieruchomość nie jest obciążona prawami, długami, zobowiązaniami bądź roszczeniami na rzecz osób trzecich.

  2. Niezabudowana nieruchomość położona w sołectwie Budzyń oznaczona w ewidencji gruntów nr 111 o powierzchni 2,67 ha. posiadająca księgę wieczystą KII B/00039639/7.
    Brak miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W świetle ustaleń studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego przedmiotowa nieruchomość leży na obszarze oznaczonym jako grunty wykluczone z zabudowy-słabonośne.
    Nieruchomość nie jest obciążona prawami, długami, zobowiązaniami bądź roszczeniami na rzecz osób trzecich.

2.  I przetarg ustny ograniczony:

  1. Niezabudowana nieruchomość położona w sołectwie Kotki składająca się z działek oznaczonych w ewidencji gruntów nr 476, 482 i 495 o łącznej powierzchni 0,35 ha.
    Brak miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. W świetle ustaleń studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego przedmiotowa nieruchomość leży na obszarze oznaczonym jako wody powierzchniowe oraz obszarze o specjalnych walorach przyrodniczych.
    Nieruchomość nie jest obciążona prawami, długami, zobowiązaniami bądź roszczeniami na rzecz osób trzecich.

Pełna treść zaproszenia [pdf]

INFORMACJA

Zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Busko - Zdrój nr 115/2014 z dnia 8 września 2014 r. do dnia 25 września 2014 r. z poźn. zmianami w sprawie określenia trybu ustalenia zadań do wykonania w ramach budżetu obywatelskiego na 2015 r. oraz harmonogramu jego wykonania do Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju wpłynęło 35 wniosków - formularzy projektów budżetu obywatelskiego. Po przeanalizowaniu poszczególnych wniosków przez merytoryczne wydziały 10 wniosków zostało zaopiniowanych pozytywnie, zaś 25 wniosków otrzymało opinię negatywną.

Na wnioski zaopiniowane pozytywnie mieszkańcy Miasta i Gminy Busko - Zdrój, posiadający czynne prawo wyborcze, mogą głosować od 6 do 13 października br.

Wyniki głosowania oraz lista projektów zakwalifikowanych do realizacji zostanie podana do wiadomości na stronie internetowej Urzędu w dniu 17.10.2014 r.

GŁOSOWANIE INTERNETOWE

Lista wniosków które zostały zaopiniowane pozytywnie

LP NAZWA PROJEKTU DATA WPŁYWU WNIOSKODAWCA
1. Instalacja deszczowa ul. Krótka w Busko -Zdroju 23.09.2014 Michał Koszka
zam. Busko – Zdrój
2. Modernizacja remizy w Kotkach w celu uruchomienia świetlicy wiejskiej 23.09.2014 Stanisław Moskal
zam. Kotki
3. Remont drogi gminnej Skotniki Duże - Pęczelice 24.09.2014 Ryszard Dubielewicz
zam. Skotniki Duże
4. Modernizacja wyposażenia Kina Zdrój poprzez zakup projektora cyfrowego DCI do projektora 2D/3D 25.09.2014 Wojciech Sołtysiak
zam. Busko – Zdrój
5. Bronina – otoczenie stawu gminnego działka 4-140 25.09.2014 Stanisław Kozioł
zam. Bronina
6. Monitoring terenów rekreacyjno – sportowych przy ul. Kusocińskiego oraz wokół stawu niemieckiego 25.09.2014 Justyna Nurek
zam. Busko – Zdrój
7. Remont drogi łączącej Żerniki Górne ze Szczaworyżem ob. Nr ewid. 901 25.09.2014 Marta Waszek
zam. Żerniki Górne
8. Utwardzenie i położenie masy asfaltowej w celu stworzenia miejsc parkingowych na działce gminnej nr 41-1503 w miejscowości Widuchowa 25.09.2014 Tadeusz Grochowina
Zam. Widuchowa
9. Remont nawierzchni drogi gminnej w sołectwie Oleszki 25.09.2014 Danuta Prędka
zam. Oleszki
10. Zaspokajanie potrzeb lokalnej społeczności poprzez adaptację pomieszczeń po byłym sklepie na drugą część świetlicy wiejskiej, budowa zbiornika na gaz propan – butan wraz z kotłownią gazową i wykonaniem instalacji centralnego ogrzewania w budynku świetlicy wiejskiej w Pęczelicach 25.09.2014 Michał Kowalski
zam. Pęczelice

Dokumenty do pobrania:

Informacja [ pdf ]. głosowanie internetowe od 6 do 12.10.2014r. (z uwagi iż 12 października wypada w niedzielę głosować będzie można do 13 października br.).
Lista wniosków które zostały zaopiniowane pozytywnie [ pdf ].
Lista wniosków zaopiniowanych negatywnie [ pdf ].

baner

"... dla rozwoju Województwa Świętokrzyskiego ..."

O G Ł O S Z E N I E

Gmina Busko-Zdrój informuje, iż w dniu 29.09.2014r. zleciała firmie pn. Centrum Ochrony Przeciwpożarowej Bezpieczeństwa i Higieny Pracy MEDI-POŻ Rafał Piwowarski, ul. Widuchowska 51, 28-100 Busko- Zdrój wykonanie kompleksowego oznakowania budynku Miejskiego Placu Targowego w Busku-Zdroju przy ul. Targowej pod względem ochrony p.poż. w ramach zadania „Budowa Miejskiego Placu Targowego w Busku-Zdroju przy ul. Targowej w ramach przedsięwzięcia: Wzrost estetyki i poprawa funkcjonalności przestrzeni publicznej Miasta Busko-Zdrój – etap II" za kwotę 1 700,00zł brutto.

Dokumenty do pobrania [ pdf ].

baner

"... dla rozwoju Województwa Świętokrzyskiego ..."

O G Ł O S Z E N I E

Gmina Busko-Zdrój informuje, iż w dniu 30.09.2014r. zleciała firmie pn. Pomiary Elektryczne i Termowizja Dariusz Tomczyk, ul. Starowiejska 44, 26-0505 Orońsko opracowanie świadectwa charakterystyki energetycznej dla budynku Miejskiego Placu Targowego w Busku-Zdroju przy ul. Targowej w ramach zadania „Budowa Miejskiego Placu Targowego w Busku-Zdroju przy ul. Targowej w ramach przedsięwzięcia: Wzrost estetyki i poprawa funkcjonalności przestrzeni publicznej Miasta Busko-Zdrój – etap II" za kwotę 299,00zł brutto.

Dokumenty do pobrania [ pdf ].

Uwaga !!! producenci owoców i warzyw dokonujący wycofania produktów na bezpłatną dystrybucję

Agencja Rynku Rolnego po raz kolejny przypomina, że inicjatywa pozyskania organizacji charytatywnej lub uprawnionej innej jednostki organizacyjnej oraz osoby fizycznej, która przyjmie wycofane owoce i warzywa leży w gestii producenta owoców i warzyw
dokonującego wycofania produktów z rynku.

Fizyczne wycofanie produktów wraz ze złożeniem we właściwym OT ARR niezbędnej dokumentacji (wniosek o wsparcie, świadectwo zgodności z normami handlowymi Unii Europejskiej dla świeżych owoców i warzyw, świadectwo potwierdzenia przekazania produktów wycofanych z rynku, wystawione przez podmiot odbierający produkty), powinno odbyć sie do dnia 15 października 2014 r.

Rejestr uznanych organizacji charytatywnych i uprawnionych innych jednostek organizacyjnych oraz osób fizycznych, dostępny jest na stronie internetowej ARR: www.arr.gov.pl.

loga wfo

W związku z podjęciem przez Radę Miejską w Busku-Zdroju uchwały w sprawie przyjęcia „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Busko-Zdrój na lata 2011 – 2032", od 2011 roku Gmina Busko-Zdrój czynnie realizuje projekt zapewniając: wywóz, transport oraz unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest.

Zadanie było kontynuowane w 2014 roku.

Koszty przedsięwzięcia nie będą obciążały uczestników Programu, lecz są pokrywane ze środków:

  • Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 41300,28 zł.,
  • Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach w kwocie 28910,20 zł.,
  • Gminy Busko-Zdrój – pozostała wartość zadania.

Obecnie planuje się realizację Programu w kolejnych latach.

Zainteresowane osoby będą mogły wypełnić deklarację udziału w Programie w pierwszym kwartale 2015 roku.

Szczegółowe informacje w przedmiotowym temacie można uzyskać w Wydziale Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju ul. Mickiewicza 10, 28-100 Busko-Zdrój lub telefonicznie pod numerem 41 370 52 38.

Busko-Zdrój, 2014-09-23

Dokumenty do pobrania [ pdf ].

Busko-Zdrój, 2014.09.26

Znak:UA.6733.23.2014

OBWIESZCZENIE
BURMISTRZA MIASTA i GMINY BUSKO-ZDRÓJ

Stosownie do art. 53 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (jt. Dz. U. z 2012 r. poz. 647 ze zm.)

zawiadamiam,

że w dniu 03.09.2014r. została wydana decyzja znak: UA.6733.23.2014 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na „budowie gazociągu średniego ciśnienia na działkach ozn. nr ewid. gr. 123/4, 123/3, 124/3, 833/2, 126/4, 613/6, 521/4, 521/6, 521/8, 520/3, 521/5, 521/7, 521/9, 520/4, 824/6, 824/4, 824/3, 523/1, 523/3, 794/1, 607/1, 606/1, 605/1, 811/2, 608/14, 516/1, 516/2, 608/3, 608/8, 609, 608/18, 610, 608/16, 608/15, 608/17, 608/12, 608/19, 608/20, 608/21, 611/8, 611/10, 611/11, 611/12, 611/9, 611/13, 611/14, 611/15, 611/4, 611/5, 611/6, 611/7, 607/8, 829/19, 607/7, 829/18, 607/11, 829/11, 829/10, 829/7, 829/6, 829/5, 838/1, 838/2, 607/10, 605/3, 830/16, 830/18, 830/15, 830/14, 830/13, 830/9, 830/8, 830/7, 830/6, 830/5, 830/4 położonych w Łagiewnikach gm. Busko-Zdrój".

Od przedmiotowej decyzji wpłynęły odwołania stron postępowania, które za pośrednictwem Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój zostały przesłane do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach.

Dokumenty do pobrania [ pdf ].

Agencja Rynku Rolnego informuje, że korekty powiadomień są tylko i wyłącznie uzupełnieniem wcześniej złożonych powiadomień.
Korekta nie może zmieniać danych, które zostały zapisane przez producenta w powiadomieniu złożonym od 18 sierpnia do OT ARR tzn.:

  • Ilości produktu,
  • Rodzaju produktu,
  • Powierzchni,
  • Sposobu operacji, które zamierzają przeprowadzić powiadamiający.

W przypadku gdy producent chce zmienić ww. dane ma obowiązek złożyć nowe (kolejne) powiadomienie do Oddziału Terenowego ARR.

Iwona Ciechan
Rzecznik Prasowy Agencja Rynku Rolnego

Busko-Zdrój, 29. 09. 2014r.

Znak: UA.6733.25.2014

OBWIESZCZENIE
BURMISTRZA MIASTA i GMINY BUSKO-ZDRÓJ

Stosownie do art. 53 ust 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (jt. Dz. U. z 2012 r., poz. 647 ze zm.) oraz art. 10 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego (jt. Dz. U. z 2013 r., poz. 267 ze zm.),

z a w i a d a m i a m

strony postępowania, że tutejszy organ lokalizacyjny zakończył postępowanie dowodowe w sprawie wydania decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedsięwzięcia polegającego na:

  • budowie elektroenergetycznej sieci kablowej niskiego napięcia, na działkach ozn. nr ewid. gr. 569/3, 525, 521/1, 521/2 i 572 położonych w Mikułowicach.

W związku z powyższym w terminie 7 dni od daty ogłoszenia niniejszego obwieszczenia strony mają prawo zapoznać się z aktami sprawy w tut. Urzędzie, pokój nr 17, w godzinach pracy Urzędu i wypowiedzieć się co do zebranych dowodów i materiałów.
Po wyżej wyznaczonym terminie sprawa zostanie rozpatrzona w oparciu o posiadane dowody i materiały.

Wgląd do akt nie jest obowiązkowy.

Dokumenty do pobrania [ pdf ].