Twoja przeglądarka jest stara i nie obsługuje tej strony w poprawnym formacie.
Proszę zaktualizować przegladarkę do nowszej wersji lub wybrać inną z listy poniżej.

Przeglądarka FierFox Przeglądarka Google Chrome Przeglądarka Opera Przeglądarka Internet Explorera Przeglądarka Safari
Kategoria

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Urzęd Miasta i Gminy w Busku-Zdroju zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowejzgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.umig.busko.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Brak przy nagraniach wideo informacji w języku migowym dla osób z dysfunkcją słuchu.
    Nieczytelne przez czytniki ekranu dokumenty PDF użytkownicy mogą rozpoznać narzędziem OCR.
    Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów word (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. W miarę możliwości będziemy to poprawiać, oraz dokładać starań by nowe dokumenty przygotowywane były poprawnie.
    Pliki PDF, DOC itp. - staramy się ograniczyć do minimum korzystanie z takich plików i osadzać teksty bezpośrednio w serwisie. Odrębną kwestią jest poprawne formatowanie plików tak, by były one dostępne (np. powinny posiadać strukturę znaczników, czyli tagowanie).

Treści nieobjęte przepisami

  • Materiały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, ogłoszenia, przetargi, nagrania audio video itp.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Katarzyna Irla-Sztefko- mejlowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.lub telefonicznie +48 41 370 52 60.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Jerzy Szydłowski - Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój,
  • Adres: al. Mickiewicza 10,
  • mejl: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskichi poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Urzęd Miasta i Gminy w Busku-Zdroju udostępnia następujące aplikacje mobilne:

Dostępność architektoniczna

Urząd Miasta i Gminy w Busku-Zdroju

al. Mickiewicza 10
28-100
Parking
  • Możesz skorzystać z miejsca parkingowego. Na parkingu wyznaczyliśmy 3 miejsc przeznaczonych dla osób niepełnosprawnych. Pamiętaj o zabraniu karty parkingowej i umieszczeniu jej za szybą.
  • Miejsca parkingowe są pomalowane na niebiesko i prawidłowo oznakowane.
  • Parking jest bezpłatny.
  • Parking znajduje się od północnej strony budynku Urzędu Miasta i Gminy do którego dojechać można ulicą Kopernika.
Pies asystujący
  • Możesz przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Pamiętaj o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.
  • Pies musi mieć kaganiec. Nie dotyczy psów przewodników.
  • Zapewniamy wodę dla zwierzaka.
Wejście do budynku
  • Do budynku Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju prowadzą 3 wejścia: od ul. Kopernika (parking wewnętrzny), od al. Mickiewicza oraz wejście pomiędzy al. Mickiewicza a ul. Kopernika (strona północna budynku) do którego znajduje się podjazd z poręczą dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.
    Drzwi wejściowe do budynku do których prowadzi podjazd wyposażone są w automatyczny system otwierania drzwi. W automatyczny system otwierania drzwi wyposażone są na każdym piętrze drzwi wejściowe do korytarzy od strony windy.
    Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  • Wejście jest na poziomie gruntu. Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku.
  • Do wejścia prowadzą schody.
  • Przy schodach znajduje się poręcz.
  • Do wejścia doprowadzona jest stała pochylnia o nachyleniu 10%.
  • Przestrzeń manewrowa przed wejściem wynosi 135 centymetrów.
  • Drzwi otwierają się automatycznie.
  • Otwierają się na zewnątrz.
  • Otworzenie drzwi nie wymaga dużej siły.
  • Drzwi mają wygodną i ergonomiczną klamkę.
  • Można je łatwo utrzymać w pozycji otwartej.
  • Szerokość otworu wejściowego wynosi 100 centymetrów.
  • Drzwi są przeźroczyste i nie są kontrastowo oznaczone.
Przestrzeń za wejściem
  • Przestrzeń jest zazwyczaj cicha i spokojna.
  • Pomieszczenie jest dobrze oświetlone.
  • Punkt obsługi znajduje się pokój nr 3
  • Punkt obsługi wyposażony jest w pętlę indukcyjną.
  • Blat jest obniżony i może do niego podjechać osoba na wózku.
Ciągi poziome
  • Pomieszczenia znajdują się na 4 kondygnacjach.
  • Część korytarzy nie jest dostępna dla osób poruszających się na wózkach.
Ciągi pionowe
  • Na inne kondygnacje możesz się dostać za pomocą schodów
  • Możesz skorzystać z windy.
Schody
  • Ciąg schodów składa się z 10 stopni.
  • Stopień ma wysokość 16 centymetrów.
  • Przy schodach znajduje się poręcz wzdłuż całego ciągu.
  • Przed schodami znajdują się dotykowe pasy ostrzegawcze.
Winda
  • Drzwi windy otwierają się automatycznie
  • Szerokość drzwi wynosi 90 centymetrów
  • Winda znajduje się poza budynkiem
  • Od strony północnej Urzędu Miasta i Gminy
  • Kabina windy ma głębokość 150 centymetrów i szerokość 143 centymetrów.
  • Przyciski sterujące mają opisy w alfabecie Braille'a.
  • Przyciski sterujące mają duże oznaczenia.
  • Najniższe przyciski sterujące znajdują się na wysokości 87 centymetrów.
  • W windzie są komunikaty głosowe.
  • W razie problemów - zadzwoń do obsługi na numer telefonu: 668171217
Pomieszczenia
  • Około 90% pomieszczeń jest dostępnych dla osób na wózkach.
Łazienka
  • W budynku jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.
  • Parter
  • Drzwi otwierają się na zewnątrz.
  • Drzwi łatwo pozostają w pozycji otwartej.
  • Nie ma przeszkód, by wjechać na wózku do łazienki.
  • W toalecie jest zamontowana linka do wzywania pomocy.
  • W toalecie jest zamontowany przycisk do wzywania pomocy.
  • Na ścianach są zamontowane poręcze.
  • Przestrzeń manewrowa wynosi 260 centymetrów.
  • Przestrzeń manewrowa przed ustępem wynosi 290 centymetrów.
  • Przestrzeń po lewej wynosi 50 centymetrów.
  • Przestrzeń manewrowa po prawej stronie ustępu wynosi 45 centymetrów.
  • Pochwyty są po obu stronach ustępu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • Jak wnioskować o tłumacza polskiego języka migowego: https://dl.umig.busko.pl/zarzadzenia/2018/2018_125.pdf
  • Informacja o naszej działalności w tekście łatwym do czytania (ETR): https://www.umig.busko.pl/images/sampledata/urzad/niewidomi/Informacja_o_zakresie_dzialalnosci_urzedu_miasta_i_gminy_w_busku_zdroju_w_tekscie_latwym_do_czytania_i_zrozumienia_2.pdf
  • Informacja o naszej działalności w języku migowym (PJM): https://www.umig.busko.pl/urzad/urzad-miasta-i-gminy/20535-informacja-dla-osob-nieslyszacych-lub-slaboslyszacych.html
  • Aktualny raport z zapewnienia dostępności: https://www.umig.busko.pl/informacje/deklaracja-dostepnosci.html

Już od 4 września działa wypożyczalnia sprzętu dla osób z niepełnosprawnością. Można składać wnioski o wypożyczenie takich technologii jak urządzenia do sterowania komputerem za pomocą wzroku, oprogramowania wspierające komunikację alternatywną, powiększalniki, aparaty słuchowe, drukarki brajlowskie, notesy dla osób niewidomych, a także podnośniki, wózki, skutery.

„Osoby z niepełnosprawnością potrzebują jeszcze większego dostępu do technologii wspomagających, zwłaszcza zaś do wysoko zaawansowanych rozwiązań technologicznych. Odpowiedzią na te potrzeby jest właśnie uruchomiona dzisiaj wypożyczalnia. Dzięki jej powstaniu osoby z niepełnosprawnością będą miały możliwość wystąpienia o wypożyczenie najnowocześniejszych rozwiązań wspierających i podnoszących niezależność, bez konieczności ponoszenia kosztów ich zakupu" -mówi Paweł Wdówik, Pełnomocnik Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych.

Pobierz wzór wniosku [ docx ].

Zapewnienie dostępności cyfrowej

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz.848) każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

Żądanie powinno zawierać:

  1. dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
  2. wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo;
  3. wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem;
  4. wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy.

Raport o stanie zapewniania dostępności

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego. Stan w dniu 01.01.2021 [ pdf ].

Świetlica Baranów [ pdf ].
Świetlica Bilczów [ pdf ].
Świetlica Biniątki [ pdf ].
Świetlica Błoniec [ pdf ].
Świetlica Bronina [ pdf ].
Świetlica Chotelek [ pdf ].
Świetlica Gadawa [ pdf ].
Świetlica Galów [ pdf ].
Świetlica Janina [ pdf ].
Świetlica Kawczyce [ pdf ].
Świetlica Kołaczkowice [ pdf ].
Świetlica Kostki Duże [ pdf ].
Świetlica Kotki [ pdf ].
Świetlica Łagiewniki [ pdf ].
Świetlica Las Winiarski [ pdf ].
Świetlica Mikułowice [ pdf ].
Świetlica Młyny [ pdf ].
Świetlica Nowy Folwark [ pdf ].

Świetlica Oleszki [ pdf ].
Świetlica Olganów [ pdf ].
Świetlica Owczary [ pdf ].
Świetlica Pęczelice [ pdf ].
Świetlica Podgaje [ pdf ].
Świetlica Radzanów [ pdf ].
Świetlica Ruczynów [ pdf ].
Świetlica Skorzów [ pdf ].
Świetlica Skotniki Duże [ pdf ].
Świetlica Skotniki Małe [ pdf ].
Świetlica Wełecz [ pdf ].
Świetlica Widuchowa [ pdf ].
Świetlica Szczaworyż [ pdf ].
Świetlica Zbrodzice [ pdf ].
Świetlica Żerniki Górne [ pdf ].
Świetlica Zwierzyniec [ pdf ].
Wiejski Dom Kultury Szaniec [ pdf ].