Godziny otwarcia urzędu
Po: 8:00 - 16:00
Wt - Pt: 7:00 - 15:00
Adres
Urząd Miasta i Gminy
al. Mickiewicza 10
28-100 Busko-Zdrój
Ogłoszenia
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1564
Busko-Zdrój, 2014-04-15
Znak:UA.6733.2.2014
O B W I E S Z C Z E N I E
BURMISTRZA MIASTA i GMINY BUSKO-ZDRÓJ
Stosownie do art. 53 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. Nr 80 poz. 717 z 2003r. z późn.zm.) oraz art. 10 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego (jt. ogłoszony w Dz.U.Nr 98 poz. 1071 z 2000r. z późn.zm.) z a w i a d a m i a m strony postępowania, że tutejszy organ lokalizacyjny zakończył postępowanie dowodowe w sprawie wydania decyzji lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedsięwzięcia polegającego na:
- budowie sieci wodociągowej wraz ze stacją hydroforową usytuowaną bezpośrednio przy granicy z działką ozn. nr ewid. gr. 279 i kablem zasilającym niskiego napięcia - na działkach ozn.nr ewid.gr. 60 dr, 59/2, 194dr, 280/2dr, 280/3dr, 280/1, 282/2dr, 302dr, 313/2dr, 311/2dr, 235dr położonych w Zwierzyńcu oraz działce ozn. nr ewid. gr. 65dr położonej w Elżbiecinie.
W związku z powyższym w terminie 7 dni od daty niniejszego ogłoszenia strony mają prawo zapoznać się z aktami sprawy w tut. Urzędzie pokój nr 18, w godzinach pracy Urzędu, i wypowiedzieć się co do zebranych dowodów i materiałów.
Wgląd do akt nie jest obowiązkowy.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1896
Informacja na temat Rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
Ustawa z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do tal 3 (tekst jednolity Dz.U. z 2013, poz. 1457) przewiduje daleko idące zmiany w dotychczasowym systemie tej opieki, wprowadzając wiele nowych możliwości i form sprawowania opieki nad małymi dziećmi.
Zgodnie z postanowieniami ustawy opieka ta może być sprawowana:
- w żłobku
- w klubie dziecięcym
- przez dziennego opiekuna
- przez nianię
Żłobki nie są już zakładami opieki zdrowotnej.
Żłobki i kluby dziecięce mogą tworzyć i prowadzić:
gminy – żłobki i kluby dziecięce są wówczas tworzone i prowadzone w formie gminnych jednostek budżetowych osoby fizyczne osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004r. O swobodzie działalności gospodarczej (Dz.U. z 2013 r. Poz. 672, z późn. zm.) i wymaga wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
"Rejestr żłobków i klubów dziecięcych" prowadzi Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój dokonuje wpisu do rejestru na podstawie pisemnego wniosku do rejestru, złożonego przez podmiot zamierzający prowadzić żłobek lub klub dziecięcy.
Wpis do rejestru podlega opłacie, która stanowi dochód własny Gminy Busko-Zdrój. Wysokość opłaty nie może być wyższa niż 50% minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego zgodnie z przepisami o minimalnym wynagrodzeniu za pracę. Obecnie opłata wynosi 300,00 zł zgodnie z Uchwałą Nr VIII/89/2011 Rady Miejskiej w Busku-Zdroju z dnia 21 czerwca 2011 roku w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
Wpłat należy dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju: 14 8480 0004 2001 0020 2000 0002 Bank Spółdzielczy w Busku-Zdroju. Dokonując wpłaty należy podać jej tyutuł: "Opłata za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych".
Wpłat można dokonywac także w kasie znajdujacej sie w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju na parterze w godz. 8.15 – 15.30 (pon.), 7.15-14.30 (wt.-pt.)
Do wniosku dołącza się:
- w przypadku osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej – numer lub indeks identyfikujący podmiot we właściwym rejestrze publicznym, potwierdzający status podmiotu ;
- numer NIP i REGON, o ile wnioskodawcy te numery nadano;
- oświadczenie o spełnieniu warunków lokalowych;
- w przypadku osoby fizycznej oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie;
- oświadczenie o posiadaniu tytułu prawnego do lokalu, w kytórym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy;
- w przypadku osoby fizycznej – numer PESEL.
Wraz z wnioskiem, o którym mowa powyżej, podmiot przedstawia stosowne oświadczenie, w celu potwierdzenia dokonanej opłaty za wpis do rejestru.
W celu sprawdzenia zgodności danych, zawartych we wniosku o wpis, Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój moze żądać: odpisu z odpowiedniego rejestru, dokumentu potwierdzającego tożsamość, zaświadczenia o niekaralności lub dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzony żłobek lub klub dziecięcy.
Jednocześnie informujemy, że Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej na portalu Emp@tia dostępnym pod adresem www.empatia.mpips.gov.pl, udostępniło usługę umożliwiającą złożenie elektronicznego wniosku o wpis, zmianę danych lub wykreślenie w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych. Osoba/podmiot powinna założyć na nim konto, do czego niezbędne będzie - w celu zweryfikowania tożsamości - posłużenie się bezpiecznym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym e-PUAP (szczegółowe informacje można znaleźć poprzez moduł e-Wnioski). Następnie należy w module e-Wnioski:
- wybrać opcję Dokumenty, Nowy dokument, Opieka nad dzieckiem do lat 3,
- wybrać odpowiedni wniosek o wpis lub wykreślenie z rejestru bądź informację o zmianie danych w rejestrze,
- wybrać gminę, do której wniosek/informacja będzie skierowana,
- wypełnić dokument wymaganymi danymi,
- wysłać wniosek/informację potwierdzając bezpiecznym podpisem elektronicznym lub profilem zaufanym e-PUAP.
Wysłany z portalu Emp@tia wniosek trafi na konto Gminy Busko-Zdrój
Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój wydaje zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do "Rejestru żłobków i klubów dziecięcych" zawierające następujące dane:
- nazwę organu, który dokonał wpisu do rejestru;
- datę i numer wpisu do rejestru;
- formę organizacyjną opieki oraz jej nazwę;
- nazwę lub imię i nazwisko podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
- miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój odmawia wpisu do "Rejestru żłobków i klubów dziecięcych" w drodze decyzji administracyjnej, w przypadku gdy:
- podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
Wykreślenie z "Rejestru żłobków i klubów dziecięcych" w drodze decyzji administracyjnej, następuje w przypadku:
- złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie;
- nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- przekazania we wniosku o wpis do rejestru oraz dołączonych do niego wymaganych dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;
Wykreślenie z rejestru jest zwolnione z opłaty.
Podmiot wpisany do "Rejestru żłobków i klubów dziecięcych" jest obowiązany do informowania Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach dołączonych do wniosku w terminie 14 dni od zaistnienia zmian.
Po otrzymaniu informacji o zmianach, Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój dokonuje zmian w "Rejestrze żłobków i klubów dziecięcych" oraz wydaje podmiotowi wpisanemu do rejestru stosowne zaświadczenie, uwzględniające te zmiany.
Zmiany w rejestrze są zwolnione z opłaty.
Informacja na temat Rejestru żłobków i klubów dziecięcych [ pdf ].
Rejestr żłobków i klubów dziecięcych [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1607
Busko-Zdrój, 2014.04.10
Znak:UA.6733.1.2014
O B W I E S Z C Z E N I E
BURMISTRZA MIASTA i GMINY BUSKO-ZDRÓJ
Stosownie do art. 53 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (jt.Dz. U. z 2012r. poz. 647 z późn.zm.)
z a w i a d a m i a m strony postępowania, że w dniu 10.04.2014r. została wydana decyzja znak: UA.6733.1.2014 o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedsięwzięcia polegającego na:
- budowie sieci wodociągowej na działkach ozn.nr ewid.gr. 525dr, 545/1, 545/6, 551/8, 553/7, 553/9, 553/13, 553/16, 572dr położonych w Mikułowicach gm. Busko-Zdrój.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 18, w godz. pracy Urzędu, w terminie 14 dni od daty ukazania się niniejszego ogłoszenia.
Od decyzji stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, Al. IX Wieków Kielc, za moim pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej ogłoszenia.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1890
Busko-Zdrój 2014.04.08.
Znak: UA.6733.21.2013
O B W I E S Z C Z E N I E
BURMISTRZA MIASTA i GMINY BUSKO-ZDRÓJ
Stosownie do art. 53 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (jt.Dz.U. z 2012r. poz. 647 z późn.zm.) zawiadamiam strony postępowania, że na wniosek Polskiej Spółki Gazownictwa Sp. z o.o. ul. M.Kasprzaka 25, 01-224 Warszawa Oddział w Tarnowie, Zakład w Kielcach ul. Loefflera 2, 25-550 Kielce, w imieniu którego działa pełnomocnik Pan Adam Ptak przedstawiciel Pracowni Projektowej „PROJGAZ" ul. Webera 4, 41-800 Zabrze, w dniu 08.04.2014r. została wydana decyzja znak: UA.6733.21.2013:
- Umarzająca postępowanie w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedsięwzięcia polegającego na budowie sieci gazowej średniego ciśnienia Dz90PE, Dz63PE, Dz40PE na działkach ozn.nr ewid. gruntu: 50, 49/4, 45/3, 45/2, 49/5, 48, 47, 40 i 39 położonych w Siesławicach oraz
- Ustalająca lokalizację inwestycji celu publicznego dla przedsięwzięcia polegającego na budowie sieci gazowej średniego ciśnienia Dz90PE, Dz63PE, Dz40PE:
- na działkach ozn.nr ewid. gruntu 61, 62, 65/7, 65/8, 43, 42/1, 38/1, 37, 36, 35/1, 32/1, 32/2, 30, 29, 28, 27/1 i 1/1 położonych w Siesławicach oraz
- na działkach ozn.nr ewid. gruntu 568, 559/2, 569/4, 569/3, 572/5 i 572/19 położonych w Wełczu gm. Busko-Zdrój.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godz. pracy Urzędu, w terminie 14 dni od daty ukazania się niniejszego ogłoszenia.
Od decyzji stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, Al. IX Wieków Kielc, za moim pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej ogłoszenia.
a/a
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1883
Już od 20 marca można zgłaszać swoją stronę internetową do II edycji ogólnopolskiego konkursu na najlepszą wiejską stronę internetową SOŁECTW@ w sieci. Organizatorem konkursu, który ma na celu zwalczanie wykluczenia cyfrowego na wsi poprzez promocję dobrych praktyk jest Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów. Do pierwszej edycji konkursu zgłoszono ponad 230 stron.
Konkurs ma charakter otwarty. Mogą w nim wziąć udział wszystkie osoby, które są autorami wiejskich stron internetowych, czyli stron sołectw lub wsi. Projekty można realizować i zgłaszać zarówno indywidualnie, jak i zespołowo.
- Celem konkursu jest przeciwstawienie się wykluczeniu cyfrowemu, które grozi szczególnie na obszarach wiejskich. Niestety sam dostęp do Internetu jest rozwiązaniem niewystarczającym, jeżeli nie pójdzie za tym zintegrowany program edukacyjny. Dlatego obok zintensyfikowanych działań zmierzających do rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej potrzebne są inicjatywy poszerzające wiedzę społeczności wiejskiej w zakresie korzystania z komputera i Internetu. Takim właśnie działaniem „SOŁECTW@ w sieci" Po dużym sukcesie pierwszej edycji konkursu nie sposób było zaprzestać tego bardzo potrzebnego działania. Liczę na to, że w tym roku będziemy mieli jeszcze więcej zgłoszeń - mówi o idei konkursu jego pomysłodawca Ireneusz Niewiarowski, prezes Krajowego Stowarzyszenia Sołtysów, senator.
- Szczegóły
- Jakub Karpiński
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1674
Informacja w sprawie rozstrzygnięcia otwartego konkursu ofert na wsparcie zadań publicznych w 2014 r. w zakresie ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego [pdf]
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1988
Busko-Zdrój, dn. 31.03.2014 r.
Znak: GKŚR. 6140.7.2014
OGŁOSZENIE
Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój informuje, że w ramach realizacji Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Busko-Zdrój uchwalonego Uchwałą Nr XXXVI/465/2014 Rady Miejskiej w Busku-Zdroju z dnia 20 lutego 2014 r. w Urzędzie Miasta i Gminy wydawane są TALONY na 50 % dofinansowanie zabiegów sterylizacji i kastracji psów i kotów posiadających właściciela.
Talony dostępne są w Urzędzie Miasta i Gminy pokój nr 9 w godzinach pracy Urzędu (tj. w poniedziałek w godz. 8.00 - 16.00 i od wtorku do piątku w godz. 7.00 -15.00) do wyczerpania dostępnych środków finansowych w kwocie 5 000,00 zł.
Właściciel zwierzęcia ubiegający się o dofinansowanie powinien zgłosić się z dowodem osobistym, a w przypadku posiadaczy psów dodatkowo okazać się dowodem wpłaty opłaty od posiadania psa lub dokumentem potwierdzającym zwolnienie z takiej opłaty i posiadać wiedzę o jego wadze.
Właściciel zwierzęcia może ubiegać się o dofinansowanie do wykonania jednego zabiegu.
Zabiegi sterylizacji i kastracji wykonywane będą w lecznicy wyłonionej przez Gminę w drodze zapytania ofertowego przez:
GABINET WETERYNARYJNY
lek. wet. STANISŁAW KRÓL
ul. BOHATERÓW WARSZAWY 6
28-100 BUSKO-ZDRÓJ
Dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju lub telefonicznie pod numerami 41 370 52 25 lub 41 370 52 22.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1653
Busko-Zdrój, 2014.04.03
Znak:UA.6733.7.2014
O B W I E S Z C Z E N I E
BURMISTRZA MIASTA i GMINY BUSKO-ZDRÓJ
Stosownie do art. 53 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (jt. Dz. U. z 2012 r., poz. 647, ze zm.) oraz art. 61 § 4 kodeksu postępowania administracyjnego (j.t. Dz. U. z 2013 r., poz. 267) zawiadamiam strony postępowania, że na wniosek firmy EWE energia sp. z o.o. ul. 30 Stycznia 67, 66-300 Międzyrzecz, w imieniu której działa pełnomocnik – Pan Andrzej Pisula będący pracownikiem firmy EWE energia sp. z o.o., zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na:
- budowie gazociągu rozdzielczego średniego ciśnienia DN 63, na działkach ozn. nr ewid. gr. 1308/1, 1308/2, 757, 1331, 1322, 462, 1061, położonych w sołectwie Szaniec, gm. Busko-Zdrój.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Wydziale Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju ul. Mickiewicza 10, pokój nr 18, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące w/w postępowania.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1488
Busko-Zdrój, 2014.04.02
Znak:UA.6733.6.2014
O B W I E S Z C Z E N I E
BURMISTRZA MIASTA i GMINY BUSKO-ZDRÓJ
Stosownie do art. 53 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (jt. Dz. U. z 2012 r., poz. 647, ze zm.) oraz art. 61 § 4 kodeksu postępowania administracyjnego (jt. Dz. U. z 2013 r., poz. 267) zawiadamiam strony postępowania, że na wniosek PGE Dystrybucja SA z siedzibą w Lublinie ul. Garbarska 21a 20-340 Lublin Oddział Skarżysko-Kamienna al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 51 26-110 Skarżysko-Kamienna w imieniu którego działa pełnomocnik Pan Artur Wieloch, zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na:
- budowie linii energetycznej napowietrzno-kablowej średniego napięcia, stacji transformatorowej napowietrznej oraz linii niskiego napięcia, na działkach ozn. nr ewid. gr. 86/1, 86/2, 368, 269/3, 144, 217, 280, 203, 369, 370 położonych w sołectwie Słabkowice gm. Busko-Zdrój.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Wydziale Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące w/w postępowania.
Wgląd do akt nie jest obowiązkowy.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1667