Twoja przeglądarka jest stara i nie obsługuje tej strony w poprawnym formacie.
Proszę zaktualizować przegladarkę do nowszej wersji lub wybrać inną z listy poniżej.

Przeglądarka FierFox Przeglądarka Google Chrome Przeglądarka Opera Przeglądarka Internet Explorera Przeglądarka Safari
Kategoria

Ogłoszenia

Ogłoszenie
w sprawie publikacji oferty na realizację zadania publicznego w trybie
art. 19 a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U.2020.1057 t.j. ze zm.),
z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego
pt. „Wykonanie rzeźby Królowej Jadwigi – pierwszej kuracjuszki Buska-Zdroju”.

Na podstawie art. 19 a ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój podaje do publicznej wiadomości treść oferty zadania publicznego złożonej z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego pt. „Wykonanie rzeźby Królowej Jadwigi – pierwszej kuracjuszki Buska -Zdroju”, złożonej przez Towarzystwo Miłośników Buska-Zdroju, ul. Waryńskiego 38, 28-100 Busko-Zdrój.

Zgodnie z treścią art. 19 a ust. 4 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, każdy w terminie 7 dni od dnia zamieszczenia oferty może zgłaszać uwagi dotyczące oferty zgodnie z formularzem. Uwagi do oferty można zgłaszać do dnia 5 maja 2021 r. osobiście w formie pisemnej w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta i Gminy w Busku Zdroju, ul. Mickiewicza 10, 28-100 Busko-Zdrój lub drogą elektroniczną na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. na załączonym formularzu (skan z podpisem).

W związku z wystąpieniem kilku kolejnych ognisk wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI) (wirus niepatogenny dla ludzi) na terenie powiatu buskiego informuję, że zgodnie z ,,Rozporządzeniem nr 1/2021 Powiatowego Lekarza Weterynarii w Busku-Zdroju z dnia 21 kwietnia 2021 r. w sprawie zwalczania wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI) na terenie powiatu buskiego”:

  • określa się obszar zapowietrzony obejmujący miejscowości zlokalizowane na terenie gminy Busko-Zdrój: Bilczów, Olganów, Dobrowoda, Budzyń.
  • określa się obszar zagrożony obejmujący miejscowości: Busko-Zdrój, Bronina, Owczary, Zbludowice, Kawczyce, Nowa Wieś, Szczaworyż, Pęczelice, Skotniki Małe, Skotniki Duże, Radzanów, Baranów, Gadawa, Chotelek, Biniątki, Siesławice, Wełecz, Żerniki Górne

W związku z powyższym apeluję o przestrzeganie postanowień Rozporządzeniem nr 1/2021 Powiatowego Lekarza Weterynarii w Busku-Zdroju z dnia 21 kwietnia 2021 r. oraz poniższych zasad bioasekuracji: 

Zasady ochrony drobiu przed grypą ptaków

UWAGA! Szanowni Mieszkańcy Miasta i Gminy Busko-Zdrój

Busko-Zdrój, dn. 26.04.2021r.

Znak: BUŚ.670.1.3.2021.JD

INFORMACJA
BURMISTRZA MIASTA I GMINY BUSKO-ZDRÓJ

o zamieszczeniu wniosku
o ustalenie lokalizacji inwestycji mieszkaniowej
w trybie specustawy mieszkaniowej
w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju

Na podstawie art. 7 ust. 10 ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o ułatwieniach w przygotowaniu i realizacji inwestycji mieszkaniowych oraz inwestycji towarzyszących (t.j. Dz. U. 2020 r. poz. 219 ze zm.),

informuję

o zamieszczeniu wniosku o ustalenie lokalizacji inwestycji mieszkaniowej polegającej na budowie budynku mieszkalnego wielorodzinnego (budynek B1) na działkach ewidencyjnych ozn. nr 357/1 i 357/2 położonych w obrębie 09 przy ul. Profesora Józefa Wacława Grotta w Busku-Zdroju. w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Busko-Zdrój https://www.umig.busko.pl/ogloszenia.html w dniu 26.04.2021r.

Busko-Zdrój, 20.04.2021 r.

Znak: GKN.683.53b.2020

ZAWIADOMIENIE
o wszczęciu postępowania

Zgodnie z art 61 § 4 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r., poz. 256 ze zm.) - zwanej dalej k.p.a., w związku z art. 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1363 ze zm.) oraz art. 113 ust. 6 i ust. 7 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2020 r., poz. 1990 ze zm.) zawiadamiam, że z urzędu zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie ustalenia wysokości i wypłaty odszkodowania za prawo współwłasności w udziale 1/2 części nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, oznaczonej jako działka nr 210/10 o pow. 0,0012 ha, położonej w obrębie 12 miasta Busko-Zdrój, która z mocy prawa stała się własnością Gminy Busko-Zdrój, na podstawie ostatecznej decyzji Nr 1/2020 Starosty Buskiego znak: AB.670.4.1.2020 z dnia 02.09.2020 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej polegającej na budowie ulicy łączącej ul. Młyńską z ul. Promyk w Busku-Zdroju wraz z budową sieci kanalizacji deszczowej, oświetlenia ulicznego, kanału technologicznego.

 UWAGA PTASIA GRYPA!

W związku z wystąpieniem na terenie Gminy Busko-Zdrój wysoce zjadliwej grypy ptaków (H5N8) hodowcy drobiu powinni zachowywać szczególną ostrożność i stosować odpowiednie środki bioasekuracji minimalizujące ryzyko przeniesienia wirusa grypy ptaków do gospodarstwa, w szczególności:

1. Przetrzymywać drób na ogrodzonej przestrzeni, pod warunkiem uniemożliwienia kontaktów z dzikim ptactwem;
2. Przechowywać paszę w pomieszczeniach zamkniętych lub pod szczelnym przykryciem, uniemożliwiającym kontakt z dzikim ptactwem;
3. Karmić i poić drób w pomieszczeniach zamkniętych, do których nie mają dostępu ptaki dzikie;
4. Stosować w gospodarstwie odzież i obuwie ochronne oraz po każdym kontakcie z drobiem lub dzikimi ptakami umyć ręce wodą z mydłem;
5. Stosować maty dezynfekcyjne w wejściach i wyjściach z budynków w których utrzymywany jest drób.

 

Hodowco !!!

Pamiętaj o zgłaszaniu niezwłocznie do odpowiednich osób i instytucji (lekarz weterynarii prywatnej praktyki, powiatowy lekarz weterynarii, wójt/burmistrz) podejrzenia wystąpienia choroby zakaźnej drobiu
Objawy kliniczne wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI) u drobiu:
zwiększona śmiertelność; znaczący spadek pobierania paszy i wody; objawy nerwowe: drgawki, skręt szyi, paraliż nóg i skrzydeł, niezborność ruchów; duszności, sinica, wybroczyny, biegunki, nagły spadek nieśności.

  

Miejsko- Gminny Zespół
Zarządzania Kryzysowego w Busku-Zdroju

Busko-Zdrój, dnia 20.04.2021 r.

Znak: GKN.683.55.2020

ZAWIADOMIENIE

Zgodnie z art. 36 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2020 r. poz. 256 ze zm.) uprzejmie zawiadamiam, że postępowanie administracyjne w sprawie ustalenia wysokości i wypłaty odszkodowania za prawo własności nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym, oznaczonej jako działka nr 212/20 o pow. 0,0424 ha, położonej w obrębie 12 miasta Busko-Zdrój, która z mocy prawa stała się własnością Gminy Busko-Zdrój, z dniem w którym decyzja Nr 1/2020 Starosty Buskiego znak: AB.670.4.1.2020 z dnia 02.09.2020 r. o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna, nie może zostać zakończone w terminie określonym w piśmie znak jw. z dnia 25.01.2021 r., z uwagi na konieczność ustalenia aktualnej kwoty hipoteki ujawnionej w księdze wieczystej.

W związku z powyższym termin zakończenia prowadzonego postępowania przedłużam do dnia 28 maja 2021 r.

Kielce, dnia 19-04-2021

Znak: SPN.III.7821.1.3.2020

OBWIESZCZENIE

Na podstawie art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t. j. Dz. U z 2020 r., poz. 256 ze zm.) oraz art. 11f ust. 3 – 5 w związku z art. 11f ust. 6 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t. j. Dz. U. z 2020 r., poz. 1363 ze zm.)

WOJEWODA ŚWIĘTOKRZYSKI

zawiadamia, że w dniu 16.04.2021 r. wydał decyzję, którą uchylił w części i w tym zakresie orzekł co do istoty sprawy, zaś w pozostałej części utrzymał w mocy decyzję Starosty Buskiego Nr 7/19 z dnia 04.09.2020 r., znak: AB.670.4.7.2019 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej polegającej na rozbudowie ulicy Zielonej i Batalionów Chłopskich w Busku-Zdroju wraz z budową i rozbiórką sieci energetycznej, budową i rozbiórką sieci teletechnicznej, budową kanalizacji deszczowej, budową oświetlenia ulicznego i przebudową zbiornika na ścieki sanitarne.

Stronami są osoby legitymujące się tytułem prawnym do nieruchomości będących przedmiotem postępowania.

Na podstawie art. 41b ust. 3, 4 i 6 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1057 z późn. zm.); § 4 ust 4 i 5  Regulaminu Świętokrzyskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego stanowiącego Załącznik do Uchwały Nr 3539/2021 z dnia 24 marca 2021 r. Zarządu Województwa Świętokrzyskiego informuję o możliwości zgłaszania kandydatów do działającej przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego Świętokrzyskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.

  1. Świętokrzyska Rada Działalności Pożytku Publicznego jest organem konsultacyjnym, opiniodawczym, doradczym i inicjatywnym Samorządu Województwa Świętokrzyskiego w zakresie działalności pożytku publicznego.
  2. Do zadań Rady należy w szczególności:
  • wyrażanie opinii w sprawach dotyczących stosowania ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie;
  • konsultowanie rządowych i regionalnych projektów aktów prawnych dotyczących działalności pożytku publicznego, wzmacnianie społeczeństwa obywatelskiego;
  • konsultowanie realizacji zadań pożytku publicznego;
  • wyrażanie opinii o projekcie strategii rozwoju województwa;
  • organizowanie wyborów przedstawicieli organizacji pozarządowych do składu komitetu monitorującego, o którym mowa w art. 14 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020;
  • tworzenie standardów działalności organizacji pozarządowych w województwie świętokrzyskim;
  • stałe monitorowanie oraz doskonalenie współpracy administracji samorządowej z organizacjami pozarządowymi, wspólne rozpoznawanie potrzeb społeczności lokalnych i wspólne planowanie działań służących zaspokojeniu tych potrzeb;
  • rekomendowanie wypracowanych standardów usług społecznych;
  • powoływanie stałych lub czasowych zespołów roboczych;
  • występowanie do Zarządu Województwa z propozycjami rozwiązań prawnych i działań w sferze pożytku publicznego;
  • współtworzenie Programu Współpracy Samorządu Województwa Świętokrzyskiego z organizacjami pozarządowymi;
  • współpracowanie z gminnymi i powiatowymi Radami Działalności Pożytku Publicznego;
  • opiniowanie sprawozdań z realizacji Rocznego Programu Współpracy Samorządu Województwa z organizacjami pozarządowymi.
  1. Kandydat na członka Rady musi:
  • być czynnym Członkiem organizacji zgłaszającej jego kandydaturę;
  • być osobą pełnoletnią;
  • wyrazić zgodę na kandydowanie;
  • korzystać z pełni praw publicznych i nie być karanym za przestępstwo popełnione umyślnie;
  • wyrazić zgodę na upublicznienie niektórych informacji wskazanych w formularzu zgłoszeniowym.
  1. Rada składa się z dwunastu członków. Marszałek wybiera sześciu przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz podmiotów wymienionych w art.3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie spośród nadesłanych zgłoszeń.
  2. Kadencja Rady trwa 3 lata.
  3. Zgłoszenia kandydatów na członków Świętokrzyskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego należy dokonywać na formularzu stanowiącego Załącznik nr 2 do Zarządzenia będący jednocześnie Załącznikiem do Regulaminu Świętokrzyskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego przyjętego Uchwałą Nr 3539/2021 Zarządu Województwa Świętokrzyskiego z dnia 24 marca 2021 r.
  4. Zgłoszenia kandydatów przyjmowane będą w terminie 21 dni od daty opublikowania ogłoszenia.
  5. Wypełniony formularz zgłoszeniowy wraz z załącznikami należy przesłać pocztą tradycyjną lub dostarczyć osobiście na adres: Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach, al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce, z dopiskiem „Świętokrzyska Rada Działalności Pożytku Publicznego”.
  6. Zgłoszenie pozostanie bez rozpatrzenia w przypadku, jeśli:
  • nie jest odpowiedzią na ogłoszony nabór,
  • zostało dostarczone po terminie wskazanym w ogłoszeniu,
  • nie zostało dostarczone w sposób określony w ogłoszeniu o naborze,
  • nie zostało złożone na formularzu, którego wzór wraz z informacją o naborze został opublikowany,
  • zostało złożone przez osobę nieuprawnioną, tj. niespełniającą kryteriów wskazanych w pkt. 3,
  • nie zawiera podpisu kandydata.
  1. Członków Rady reprezentujących sektor pozarządowy wybiera Marszałek Województwa Świętokrzyskiego spośród zgłoszonych kandydatów.
  2. W przypadku gdy liczba zgłoszeń, które pozytywnie przeszły ocenę formalną będzie mniejsza niż 6 ogłasza się kolejny nabór. W takiej sytuacji następuje przedłużenie terminu trwania naboru odpowiednio o taką samą liczbę dni kalendarzowych, jaka przysługiwała kandydatom na zgłoszenie we wcześniej ogłoszonym naborze. Termin liczony jest na podstawie dat podanych w ogłoszeniu o naborze, począwszy od pierwotnego dnia zakończenia naboru. Przedłużenie trwania naboru nie wymaga wydania kolejnego zarządzenia Marszałka Województwa Świętokrzyskiego, a jedynie opublikowania informacji o przedłużeniu naboru na stronie internetowej prowadzonej przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego.

Busko-Zdrój, dnia 21 kwietnia 2021r. 

Znak: BUŚ.6733.12.2021 

OBWIESZCZENIE 

Na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 256, ze zm.) w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 293, ze zm.)

Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój

podaje do wiadomości, że zostało wszczęte postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na na budowie linii oświetlenia ulicznego ul. Piaskowej na działkach ozn. nr ewid. 578/1, 622 usytuowanych w Zbludowicach oraz na działkach ozn. nr ewid. 810/2, 900, 809/2, 808/1, 807/5, 807/3, 808/2, 807/6, 807/4, 867, 562/2, 562/1, 558/2, 558/5 położonych Owczarach gm. Busko – Zdrój.

ZARZĄDZENIE NR 76
BURMISTRZA MIASTA I GMINY BUSKO-ZDRÓJ
z dnia 20 kwietnia 2021 r.

w sprawie ogłoszenia XVIII konkursu plastycznego o tematyce ekologicznej pod nazwą „ ŁĄKA I JEJ MIESZKAŃCY” dla uczniów klas 0-VIII  [ pdf