Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Stanisława Staszica w Busku-Zdroju realizuje projekt pn. ,Droga do przyszłości w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1 im. Stanisława Staszica w Busku-Zdroju” współfinansowany w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027.
ZADANIA, KTÓRE REALIZUJEMY:
W ramach projektu są realizowane zajęcia dodatkowe dla uczniów i uczennic, których zadaniem jest podniesienie jakości kształcenia.
Uczniowie i uczennice uczestniczą w:
- ZAJĘCIACH EKOLOGICZNYCH: Zajęcia prowadzone są w atrakcyjny sposób łącząc wiedzę z geografii, fizyki, chemii, biologii. W ramach zajęć zaplanowano wycieczki regionalno-kulturoznawcze: m.in. warsztaty edukacyjne w Muzeum Archeologicznym w Wiślicy, wycieczka przyrodniczo geologiczna Bogucice-Grabowiec-Gacki, zwiedzanie skalnej ścieżki- Las Winiarski, wycieczka do Wieliczki, zoo w Krakowie ora do Muzeum Wsi Kieleckiej.
- ZAJĘCIACH MATEMATYCZNO – FIZYCZNYCH: Celem zajęć jest przybliżenie dzieciom praktycznej wiedzy matematycznej jako sposobu radzenia sobie z rozwiązywaniem praktycznych problemów. W ramach zajęć przygotowano dwa konkursy z nagrodami (Mistrz Obliczeń liczbowych, Familiada matematyczna).
- ZAJĘCIACH Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO: Celem zajęć z orientacji zawodowej jest wstępne zapoznanie uczniów z różnorodnością zawodów na rynku pracy, rozwijanie pozytywnej i proaktywnej postawy wobec pracy i edukacji oraz stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających poznawaniu i rozwijaniu zainteresowań oraz pasji. W ramach zajęć uczniowie wezmą udział w wycieczce do Centrum edukacyjnego przy lotnisku Balice w Krakowie.
- ZAJĘCIACH ZE SZTUKI UCZENIA SIĘ pn. DROGA DO SUKCESU: Uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności na temat istoty funkcjonowania pamięci, metod zapamiętywania, własnego stylu nauki, czynników wpływających na skuteczne uczenie się, ćwiczeń w zakresie gimnastyki mózgu, czynników ułatwiających i utrudniających koncentrację uwagi, technik uczenia się, właściwego gospodarowania czasem, wyznaczanie sobie celów, radzenia sobie ze stresem, treningu pisania i czytania a także umiejętnego korzystania z informacji.
- ZAJĘCIACH ANTYDYSKRYMINACYJNYCH: Projekt zakłada działania z zakresu kształtowania postaw antydyskryminacyjnych dla dzieci uczestniczących w projekcie w ramach zaplanowanych zajęć dodatkowych. Działania mają przyczynić się do budowania postaw społecznych opartych na tolerancji, wolności i szacunku do drugiej osoby.
W ramach projektu zaplanowano również zakup pomocy dydaktycznych, które są niezbędne do przeprowadzenia planowanych zajęć dodatkowych.
GRUPA DOCELOWA
Projekt skierowany jest ok. 90 uczniów i uczennic szkoły w wieku szkolnym zgodnie z ustawą Prawo oświatowe, które zamieszkują teren gminy Busko-Zdrój, w całości tereny miejsko-wiejskie.
CELE PROJEKTU
Celem projektu jest podnoszenie jakości kształcenia podstawowego poprzez wzmocnienie oraz rozwijanie potencjału edukacyjno-wychowawczego 90 dzieci- ok. 49 uczniów i ok. 41 uczennic. Projekt przyczyni się do rozwijania kompetencji kluczowych uczestników i uczestniczek projektu, niezbędnych na rynku pracy w zakresie innowacyjności, przedsiębiorczości, pracy zespołowej, rozwiązywania problemów, matematycznych, nauk przyrodniczych, naukowo-technicznych, umiejętności uczenia się i kompetencji społecznych a także podnoszenia wiedzy o regionie.
EFEKTY, REZULTATY PROJEKTU
Projekt przyczyni się do wzrostu wiedzy i umiejętności minimum 90 uczniów i uczennic z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych; umiejętności uczenia się i komunikacyjnych umożliwiających uczniom podejmowanie dyskusji na tematy życia społecznego i zawodowego oraz umiejętności posługiwania się sprzętem komputerowym. Dodatkowo nastąpi poprawa relacji interpersonalnych wśród uczniów i uczennic, w tym rówieśniczych, rodzinnych i osobistych; podniesienie świadomości zachowań komunikacyjnych oraz wyposażenie ich w umiejętność słuchania, mówienia, porozumiewania się. Projekt przyczyni się również do nabycia umiejętności w zakresie radzenia sobie ze stresem oraz przygotuje dzieci do podjęcia trafnej decyzji dotyczącej wyboru ścieżki zawodowej. Bezpośrednim rezultatem projektu będzie nabycie przez minimum 90 uczniów i uczennic kompetencji wpisujących się w umiejętności podstawowe i przekrojowe, zgodne ze Zintegrowaną Strategią Umiejętności 2030.
WARTOŚĆ PROJEKTU- 217 908,75 PLN
WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKICH –185 222,44 PLN
TERMIN REALIZACJI PROJEKTU – od 01.04.2024 do 30.06.2025
#FunduszeEuropejskie