Zakończono realizację zadania polegającego na poprawie efektywności energetycznej budynku Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju. W dniu 06.07.2023r. dokonano odbioru końcowego zadania. Wartość zamówienia zgodnie z Umową Nr 120/RSID/2022 z dnia 11.10.2023r., Aneksem nr 1 z dnia 30.11.2022r., Aneksem nr 2 z dnia 06.03.2023r. oraz Aneksem nr 3 z dnia 11.05.2023r. stanowi kwotę brutto: 5 788 829,35 zł.
Dofinansowanie do realizacji zadania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych wyniosło 3.116.700,00 PLN.
W ramach zadania wykonano docieplenia budynku i stropodachu, wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, modernizację instalacji centralnego ogrzewania, wymianę oświetlenia na energooszczędne typu LED, dokonano montażu instalacji fotowoltaicznej, wykonano w obiekcie instalację klimatyzacji.
Zadanie zostało również dofinansowane w ramach projektu pn. „Poprawa efektywności energetycznej w budynkach użyteczności publicznej w Gminie Busko-Zdrój - etap III” ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.