Zespół Placówek Oświatowych w Szańcu realizuje projekt pn. „Eko(R)ewolucje w Publicznej Szkole Podstawowej im. Jana Olrycha Szanieckiego w Szańcu” współfinansowany w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027.
ZADANIA, KTÓRE REALIZUJEMY:
W ramach projektu będą realizowane zajęcia dodatkowe dla uczniów klas 1-6 Publicznej Szkoły Podstawowej im. Jana Olrycha Szanieckiego w Szańcu, których zadaniem będzie podniesienie jakości kształcenia.
W ramach projektu uczniowie będą uczestniczyć w:
- ZAJĘCIACH EKOLOGICZNYCH: zajęcia będą prowadzone w atrakcyjny sposób łącząc wiedzę z geografii, fizyki, chemii, biologii; w ramach zajęć realizowane będą wycieczki regionalno-kulturoznawcze: m.in. warsztaty edukacyjne w Muzeum Archeologicznym w Wiślicy, wycieczka przyrodniczo geologiczna Bogucice-Grabowiec-Gacki, zwiedzanie skalnej ścieżki-Las Winiarski, wycieczka do Wieliczki, zoo w Krakowie, Muzeum Wsi Kieleckiej.
- ZAJĘCIACH MATEMATYCZNO – FIZYCZNYCH: (KL.4-6) celem zajęć będzie przybliżenie uczniom praktycznej wiedzy matematycznej jako sposobu radzenia sobie z rozwiązywaniem praktycznych problemów. W ramach zajęć będą prowadzone dwa konkursy z nagrodami(Mistrz Obliczeń liczbowych, Familiada matematyczna).
- ZAJĘCIACH Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO: Celem zajęć z orientacji zawodowej
w klasach 1-6 szkoły podstawowej jest wstępne zapoznanie uczniów z różnorodnością zawodów na rynku pracy, rozwijanie pozytywnej i proaktywnej postawy wobec pracy i edukacji oraz stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających poznawaniu i rozwijaniu zainteresowań oraz pasji. W ramach zajęć uczniowie wezmą udział w wycieczce do Centrum edukacyjnego przy lotnisku Balice w Krakowie. - ZAJĘCIACH ZE SZTUKI UCZENIA SIĘ pn. DROGA DO SUKCESU – uczniowie zdobędą wiedzę
i umiejętności na temat istoty funkcjonowania pamięci, metod zapamiętywania, własnego stylu nauki, czynników wpływających na skuteczne uczenie się, ćwiczeń w zakresie gimnastyki mózgu, czynników ułatwiających i utrudniających koncentrację uwagi, technik uczenia się, właściwego gospodarowania czasem, wyznaczanie sobie celów, radzenia sobie ze stresem, treningu pisania i czytania a także umiejętnego korzystania z informacji.
GRUPA DOCELOWA
Projekt skierowany jest ok. 20 uczniów i uczennic klas 1-6 szkoły podstawowej zgodnie z ustawą Prawo oświatowe.
CELE PROJEKTU
Celem projektu jest wzrost dostępu do wysokiej jakości edukacji w Publicznej Szkole Podstawowej im. Jana Olrycha Szanieckiego w Szańcu, adres ul. Szkolna 10, 28-100 Szaniec (w tym uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych) głównie poprzez wzmocnienie oraz rozwijanie potencjału edukacyjno-wychowawczego oraz rozwijanie kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy w zakresie innowacyjności, przedsiębiorczości, pracy zespołowej, rozwiązywania problemów matematycznych, nauk przyrodniczych, naukowo-technicznych, umiejętności uczenia się i kompetencji społecznych, a także podnoszenia wiedzy o regionie oraz wdrażanie skutecznego doradztwa zawodowego, wolnego od stereotypów płciowych w wyborze ścieżek edukacyjnych i zawodowych, a także wspierające przełamywanie tych stereotypów wśród uczniów, w ramach realizacji edukacji antydyskryminacyjnej. Nauczanie w ramach projektu będzie prowadzone przez eksperyment, działanie i doświadczenie. Zapewni zdobycie wiedzy i umiejętności społecznych, interpersonalnych oraz praktycznej wiedzy, przyczyni się do zwiększenia postaw antydyskryminacyjnych, kształtowanie i rozwijanie właściwych postaw uczniów w zakresie kreatywności. W ramach projektu zostaną zakupione niezbędne dodatkowe pomoce, narzędzia dydaktyczne i przyrządy służące wielostronnemu rozwojowi uczniów.
EFEKTY, REZULTATY PROJEKTU
Projekt przyczyni się do wzrostu wiedzy i umiejętności minimum 51 uczniów i uczennic z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych; umiejętności uczenia się i komunikacyjnych umożliwiających uczniom podejmowanie dyskusji na tematy życia społecznego i zawodowego oraz umiejętności posługiwania się sprzętem komputerowym. Dodatkowo nastąpi poprawa relacji interpersonalnych wśród uczniów i uczennic, w tym rówieśniczych, rodzinnych i osobistych; podniesienie świadomości zachowań komunikacyjnych oraz wyposażenie ich w umiejętność słuchania, mówienia, porozumiewania się. Projekt przyczyni się również do nabycia umiejętności w zakresie radzenia sobie ze stresem oraz przygotuje dzieci do podjęcia trafnej decyzji dotyczącej wyboru ścieżki zawodowej. Bezpośrednim rezultatem projektu będzie nabycie przez minimum 51 uczniów i uczennic kompetencji wpisujących się w umiejętności podstawowe i przekrojowe, zgodne ze Zintegrowaną Strategią Umiejętności 2030.
WARTOŚĆ PROJEKTU- 84 363,75 PLN
WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKICH – 75 926,75 PLN
TERMIN REALIZACJI PROJEKTU – od 01.04.2024 do 31.06.2025 r.
#FunduszeEuropejskie