Godziny otwarcia urzędu
Po: 8:00 - 16:00
Wt - Pt: 7:00 - 15:00
Adres
Urząd Miasta i Gminy
al. Mickiewicza 10
28-100 Busko-Zdrój
Ogłoszenia
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1198
HODOWCO DROBIU !!!
W związku z jesienno-zimową migracji dzikich ptaków
- Zabezpiecz słomę, przed dostępem dzikiego ptactwa.
- Regularnie przeglądaj wszelkie połączenia i rury w silosach paszowych pod kątem obecności zanieczyszczeń, np. odchodów dzikich ptaków.
- Usuń wszelkie nieszczelności budynków inwentarskich (siatki w oknach i otworach, zabezpieczenia kominów wentylacyjnych).
- Powstrzymaj się przed tworzeniem sztucznych zbiorników wodnych na terenie gospodarstwa, np. oczek wodnych.
- Zabezpiecz istniejące zbiorniki wodne przed dostępem dzikiego ptactwa.
- Kategorycznie powstrzymaj się przed dokarmianiem dzikiego ptactwa na terenie gospodarstwa, np. poprzez karmniki.
- Jak najczęściej usuwaj opadłe owoce spod drzew owocowych.
- Osoby polujące na dzikie ptactwo muszą dokonywać obróbki upolowanych zwierząt w bezpiecznej odległości od zabudowań hodowlanych, a wszelki sprzęt i odzież poddać właściwym zabiegom higienicznym.
- Pamiętaj, że zostaniesz pozbawiony odszkodowania za zwierzęta zabite w związku z chorobą, jeżeli nie będziesz przestrzegać obowiązujących wymogów (rozp. MRiRW z dnia 04.04.2017r. – Dz.U. poz. 722).
Bioasekuracja to najlepszy sposób na zapobieganie grypie ptaków (HPAI) !!!
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1205
Kielce, dnia 31-08-2017
WOJEWODA ŚWIĘTOKRZYSKI
IR.III.7160.46.2017
Prezydent/Burmistrz/Wójt
wszyscy
Uprzejmie informuję, że na stronie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w zakładkach:
http://www.minrol.gov.pl/Ministerstwo/Biuro-Prasowe/Informacje-Prasowe/Pomoc-dla-poszkodowanych-w-wyniku-wiosennych-przymrozkow;
http://www.minrol.gov.pl/Ministerstwo/Biuro-Prasowe/Informacje-Prasowe/Program-pomocy-dla-poszkodowanych ukazała się informacja, dot. pomocy dla poszkodowanych rolników w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych:
1. Producenci rolni, w których gospodarstwach rolnych lub działach specjalnych produkcji rolnej, powstały w bieżącym roku szkody w wysokości co najmniej 70% danej uprawy na powierzchni występowania tej uprawy w wyniku przymrozków wiosennych, mogą składać wnioski o udzielenie pomocy. Termin składania wniosków: 13-27 września 2017 r. Wnioski należy złożyć do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Formularz wniosku będzie dostępny na stronie internetowej ARiMR. Stawki pomocy wynoszą:
- 2000 zł na 1 ha powierzchni owocujących upraw drzew owocowych, w których wystąpiły szkody w wysokości co najmniej 70% spowodowane przez przymrozki wiosenne,
- 1000 zł na 1 ha powierzchni owocujących krzewów owocowych i truskawek, w których wystąpiły szkody w wysokości co najmniej 70% spowodowane przez przymrozki wiosenne.
O pomoc mogą ubiegać się wszyscy rolnicy, którzy w danym roku kalendarzowym ponieśli straty w uprawach rolnych, zwierzętach gospodarskich, czy rybach niezależnie od wysokości (poniżej 30% i powyżej 30%) średniej rocznej produkcji rolnej w gospodarstwie z trzech lat poprzedzających rok, w którym wystąpiła szkoda, albo z trzech lat w okresie pięcioletnim
w uprawach rolnych, zwierzętach gospodarskich, czy rybach w wysokości co najmniej 30% średniej rocznej produkcji rolnej w gospodarstwie z trzech lat poprzedzających rok, w którym wystąpiła szkoda, albo z trzech lat w okresie pięcioletnim poprzedzającym rok, w którym wystąpiła szkoda, z pominięciem roku o najwyższej i najniższej produkcji w gospodarstwie oraz jeżeli straty dotyczą składnika gospodarstwa, którego odtworzenie wymaga poniesienia kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem.
Wobec powyższego proszę, o poinformowanie poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy.
z up. Wojewody Świętokrzyskiego Andrzej Klimczak Z-ca Dyrektora IR
Wydział Infrastruktury i Rozwoju
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Jakub Karpiński
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1203
Busko-Zdrój, 7 września 2017 r.
Znak: BUŚ.6733.36.2017
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257) w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073)
zawiadamiam
strony postępowania, iż na wniosek Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój działającego w imieniu i na rzecz Gminy Busko-Zdrój, zostało wszczęte postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie naziemnego zbiornika na gaz płynny o pojemności do 7 m3 przeznaczonego do zasilania instalacji gazowej w budynku Świetlicy Wiejskiej na działce ozn. nr ewid. gr. 192 położonej na terenie sołectwa Radzanów gm. Busko-Zdrój.
Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 8 września 2017 roku do dnia 21 września 2017 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące ww. postępowania. Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Jakub Karpiński
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1233
Okręg I dowozu obejmuje dowożenie uczniów do następujących jednostek oświatowych: Zespół Placówek Oświatowych w Kołaczkowicach, Zespół Placówek Oświatowych w Szańcu, Samorządowe Gimnazjum w Podgajach
Rokład jazdy do pobrania [pdf]
Trasy:
1) nr 1/I relacji: Mikułowice – Galów – Szaniec – Zwierzyniec – Podgaje – Słabkowice – Kołaczkowice,
2) nr 2/I relacji: Skorzów – Młyny – Szaniec – Podgaje – Słabkowice,
3) nr 3/I relacji: Balice – Kołaczkowice – Podgaje,
4) nr 4/I relacji: Widuchowa – Podgaje – Kołaczkowice,
5) nr 5/I relacji: Grabda I – Kołaczkowice – Podgaje; Kołaczkowice – Kołaczkowice;
6) nr 6/I relacji: Młyny – Szaniec – Zwierzyniec – Skorzów,
7) nr 6a/I relacji: Szaniec – Młyny – Zwierzyniec – Skorzów.
Okręg II dowozu obejmuje dowożenie uczniów do następujących jednostek oświatowych: Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 3 w Busku – Zdroju, Publiczna Szkoła Podstawowa w Siesławicach, Publiczna Szkoła Podstawowa w Zbludowicach, Zespół Placówek Oświatowych w Dobrowodzie, Zespół Placówek Oświatowych w Szańcu
Rokład jazdy do pobrania [pdf]
Trasy:
1) nr 1/II relacji: Żerniki Górne – Szczaworyż – Busko–Zdrój,
2) nr 1a/II relacji: Żerniki Górne – Szczaworyż – Busko–Zdrój – Zbludowice,
3) nr 2/II relacji: Szczaworyż – Nowa Wieś – Błoniec – Skotniki Małe – Zbludowice,
4) nr 3/II relacji: Wolica – Zbludowice; Skotniki Duże – Zbludowice,
5) nr 4/II relacji: Baranów – Gadawa – Budzyń – Bilczów – Dobrowoda,
6) nr 5/II relacji: Baranów – Gadawa – Dobrowoda – Budzyń – Bilczów – Olganów – Radzanów – Zbludowice,
7) nr 6/II relacji: Las Winiarski – Mikułowice – Szaniec – Łagiewniki – Zbludowice,
8) nr 7/II relacji: Kostki Małe – Zbludowice,
9) nr 8/II relacji: Chotelek – Chorokowy – Siesławice – Biniątki – Wełecz – Zbludowice.
Okręg III dowozu obejmuje dowożenie uczniów do następujących jednostek oświatowych: Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1 w Busku – Zdroju, Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 2 w Busku – Zdroju, Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 3 w Busku – Zdroju, Samorządowe Gimnazjum Nr 1 w Busku – Zdroju, Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju
Rokład jazdy do pobrania [pdf]
Trasy:
1) nr 1/III relacji: Mikułowice – Busko–Zdrój,
2) nr 2/III relacji: Mikułowice – Busko–Zdrój,
3) nr 3/III relacji: Widuchowa – Owczary – Busko–Zdrój – Zbrodzice – Łagiewniki – Busko–Zdrój,
4) nr 3a/III relacji: Zbrodzice – Łagiewniki – Busko–Zdrój,
5) nr 3b/III relacji: Zbrodzice – Łagiewniki – Busko–Zdrój,
6) nr 4/III relacji: Wełecz – Busko–Zdrój,
7) nr 5/III relacji: Wełecz – Busko–Zdrój,
8) nr 5a/III relacji: Busko – Zdrój–Wełecz.
- Szczegóły
- Jakub Karpiński
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1184
- Szczegóły
- Jakub Karpiński
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1202
Busko-Zdrój, 2017.09.01
Znak:BUŚ.6220.5.2017
OBWIESZCZENIE
Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój
Stosownie do przepisów art. 10 § 1 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1257) w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1405)
zawiadamiam,
że postanowieniem znak:BUŚ.6220.5.2017 z dnia 01.09.2017 r., Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój odstąpił od nałożenia obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia pod nazwą: Przebudowa drogi powiatowej Nr 0087T Szczaworyż – Skotniki – Radzanów od km 0+015 do km 2+540 długości 2525 m, zlokalizowanego na działkach oznaczonych w rejestrze gruntów numerami:
- 643, 765 obręb Szczaworyż gm. Busko-Zdrój,
- 549 obręb Pęczelice gm. Busko-Zdrój,
- 56, 91 obręb Skotniki Małe gm. Busko-Zdrój,
- 518 obręb Skotniki Duże gm. Busko-Zdrój.
Przedsięwzięcie realizowane jest przez Powiat Buski ul. Mickiewicza 15, 28-100 Busko-Zdrój.
Na niniejsze postanowienie nie przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania.
Ponadto zawiadamiam, że zostały zebrane dowody w przedmiotowej sprawie.
W terminie siedmiu dni od daty doręczenia obwieszczenia, strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w tym z treścią w/w postanowienia oraz wypowiedzieć się w niniejszej sprawie w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju ul. Mickiewicza 10, 28-100 Busko-Zdrój, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych pok. nr 17, tel. 041 370 52 76, w godzinach pracy tut. Urzędu tj. od godz. 700 do godz. 1500, a w poniedziałki od godz. 800 do godz. 1600.
Zgodnie z art. 49 ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego, w przypadku zawiadomienia stron przez obwieszczenie, doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Jakub Karpiński
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1195
Busko-Zdrój, 30 sierpnia 2017 r.
Znak: BUŚ.6733.31.2017
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257) w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073)
zawiadamiam
strony postępowania, iż na wniosek Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o ul. Łagiewnicka 25 28-100 Busko-Zdrój, zostało wszczęte postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na rozbudowie sieci wodociągowej rozdzielczej oraz rozbudowie sieci kanalizacji sanitarnej na działkach, na działkach o numerach ewidencyjnych 509/14, 509/15, 509/13, 509/12, 509/3, 509/2, 509/1, 509/8, 509/7, 509/10, 509/9 położonych na terenie sołectwa Zbrodzice gm. Busko-Zdrój.
Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 30 sierpnia 2017 roku do dnia 12 września 2017 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące ww. postępowania. Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.
Zgodnie z art. 41 Kodeksu postępowania administracyjnego w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu, w tym adresu elektronicznego. W razie zaniedbania w/w obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.
Zgodnie z art. 40 § 4 Kodeksu postępowania administracyjnego strona, która nie ma miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu albo siedziby w Rzeczypospolitej Polskiej lub innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej i nie działa za pośrednictwem konsula Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązana wskazać w Rzeczypospolitej Polskiej pełnomocnika do doręczeń, chyba że doręczenie następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Stosownie do art. 40 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego w razie niewskazania pełnomocnika do doręczeń przeznaczone dla tej strony pisma pozostawia się w aktach sprawy ze skutkiem doręczenia.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
Konkurs pn. "Projekt i wykonanie murali promocyjnych z okazji 730 - lecia lokacji miasta Busko-Zdrój
- Szczegóły
- Jakub Karpiński
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1253
Burmistrz Miasta i Gminy w Busku-Zdroju ogłasza otwarty konkurs pn. „Projekt i wykonanie murali promocyjnych z okazji 730-lecia lokacji miasta Busko-Zdrój" mający na celu wyłonienie najlepszego projektu murali które zostaną namalowane na ogrodzeniu placu opałowego KZC "Ponidzie" na osiedlu Sikorskiego 42.
Ideą przewodnią konkursu jest promocja oraz 730 - lecie lokacji miasta Busko-Zdrój. Regulamin konkursu stanowi załącznik do zarządzenia nr 117/2017 z dnia 24.08.2017 [pdf]
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1159
Busko-Zdrój, dnia 25 sierpnia 2017 r.
Znak: BUŚ.6733.27.2017
OBWIESZCZENIE
Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257) oraz art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073)
zawiadamiam
strony postępowania, że w dniu 25 sierpnia 2017 roku wydana została decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedsięwzięcia polegającego na budowie sieci elektroenergetycznej kablowej średniego napięcia SN, sieci kablowej niskiego napięcia nn, napowietrznej stacji transformatorowej SN/nn, bramki stacyjnej średniego napięcia na działkach ozn. nr ewid. gr. 386/1, 386/2, 354, 353, 360, 359/1, 385/1, 385/2, 388, 387, 591/4, 359/2 położonych w sołectwie Młyny, gm. Busko – Zdrój.
Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 25 sierpnia 2017 roku do dnia 11 września 2017 roku.
Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.
Strony mogą zapoznać się z treścią decyzji w Wydziale Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych Urzędu Miasta i Gminy w Busku Zdroju, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu.
Od decyzji stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach ul. IX Wieków Kielc 3 25-516 Kielce. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem tutejszego organu w terminie 14 dni od daty jej ogłoszenia. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój. Z dniem doręczenia organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1059
W Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju w miesiącu sierpniu przyjmowane są wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
Do wypełnionego wniosku należy dołączyć faktury VAT lub ich kopie, stanowiące dowód zakupu oleju napędowego, wystawione wyłącznie w okresie od 1 lutego 2017 r. do 31 lipca 2017 r.
Formularze wniosków dostępne są w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, w Biurze Obsługi Interesanta (parter) lub w pokoju nr 30 (II piętro). Wniosek można również pobrać w formie elektronicznej ze strony internetowej urzędu: www.umig.busko.pl
Wnioski należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do 31 sierpnia 2017 r.