Twoja przeglądarka jest stara i nie obsługuje tej strony w poprawnym formacie.
Proszę zaktualizować przegladarkę do nowszej wersji lub wybrać inną z listy poniżej.

Przeglądarka FierFox Przeglądarka Google Chrome Przeglądarka Opera Przeglądarka Internet Explorera Przeglądarka Safari
Kategoria

Ogłoszenia

HODOWCO DROBIU !!!
W związku z jesienno-zimową migracji dzikich ptaków

  1. Zabezpiecz słomę, przed dostępem dzikiego ptactwa.
  2. Regularnie przeglądaj wszelkie połączenia i rury w silosach paszowych pod kątem obecności zanieczyszczeń, np. odchodów dzikich ptaków.
  3. Usuń wszelkie nieszczelności budynków inwentarskich (siatki w oknach i otworach, zabezpieczenia kominów wentylacyjnych).
  4. Powstrzymaj się przed tworzeniem sztucznych zbiorników wodnych na terenie gospodarstwa, np. oczek wodnych.
  5. Zabezpiecz istniejące zbiorniki wodne przed dostępem dzikiego ptactwa.
  6. Kategorycznie powstrzymaj się przed dokarmianiem dzikiego ptactwa na terenie gospodarstwa, np. poprzez karmniki.
  7. Jak najczęściej usuwaj opadłe owoce spod drzew owocowych.
  8. Osoby polujące na dzikie ptactwo muszą dokonywać obróbki upolowanych zwierząt w bezpiecznej odległości od zabudowań hodowlanych, a wszelki sprzęt i odzież poddać właściwym zabiegom higienicznym.
  9. Pamiętaj, że zostaniesz pozbawiony odszkodowania za zwierzęta zabite w związku z chorobą, jeżeli nie będziesz przestrzegać obowiązujących wymogów (rozp. MRiRW z dnia 04.04.2017r. – Dz.U. poz. 722).

Bioasekuracja to najlepszy sposób na zapobieganie grypie ptaków (HPAI) !!!

Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].

Kielce, dnia 31-08-2017

WOJEWODA ŚWIĘTOKRZYSKI
IR.III.7160.46.2017

Prezydent/Burmistrz/Wójt
wszyscy

Uprzejmie informuję, że na stronie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w zakładkach:

http://www.minrol.gov.pl/Ministerstwo/Biuro-Prasowe/Informacje-Prasowe/Pomoc-dla-poszkodowanych-w-wyniku-wiosennych-przymrozkow;
http://www.minrol.gov.pl/Ministerstwo/Biuro-Prasowe/Informacje-Prasowe/Program-pomocy-dla-poszkodowanych ukazała się informacja, dot. pomocy dla poszkodowanych rolników w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych:

1. Producenci rolni, w których gospodarstwach rolnych lub działach specjalnych produkcji rolnej, powstały w bieżącym roku szkody w wysokości co najmniej 70% danej uprawy na powierzchni występowania tej uprawy w wyniku przymrozków wiosennych, mogą składać wnioski o udzielenie pomocy. Termin składania wniosków: 13-27 września 2017 r. Wnioski należy złożyć do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Formularz wniosku będzie dostępny na stronie internetowej ARiMR. Stawki pomocy wynoszą:

  • 2000 zł na 1 ha powierzchni owocujących upraw drzew owocowych, w których wystąpiły szkody w wysokości co najmniej 70% spowodowane przez przymrozki wiosenne,
  • 1000 zł na 1 ha powierzchni owocujących krzewów owocowych i truskawek, w których wystąpiły szkody w wysokości co najmniej 70% spowodowane przez przymrozki wiosenne.

O pomoc mogą ubiegać się wszyscy rolnicy, którzy w danym roku kalendarzowym ponieśli straty w uprawach rolnych, zwierzętach gospodarskich, czy rybach niezależnie od wysokości (poniżej 30% i powyżej 30%) średniej rocznej produkcji rolnej w gospodarstwie z trzech lat poprzedzających rok, w którym wystąpiła szkoda, albo z trzech lat w okresie pięcioletnim

w uprawach rolnych, zwierzętach gospodarskich, czy rybach w wysokości co najmniej 30% średniej rocznej produkcji rolnej w gospodarstwie z trzech lat poprzedzających rok, w którym wystąpiła szkoda, albo z trzech lat w okresie pięcioletnim poprzedzającym rok, w którym wystąpiła szkoda, z pominięciem roku o najwyższej i najniższej produkcji w gospodarstwie oraz jeżeli straty dotyczą składnika gospodarstwa, którego odtworzenie wymaga poniesienia kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem.

Wobec powyższego proszę, o poinformowanie poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy.

z up. Wojewody Świętokrzyskiego Andrzej Klimczak Z-ca Dyrektora IR

Wydział Infrastruktury i Rozwoju

Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].

Busko-Zdrój, 7 września 2017 r.

Znak: BUŚ.6733.36.2017

OBWIESZCZENIE

Na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257) w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073)

zawiadamiam

strony postępowania, iż na wniosek Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój działającego w imieniu i na rzecz Gminy Busko-Zdrój, zostało wszczęte postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie naziemnego zbiornika na gaz płynny o pojemności do 7 m3 przeznaczonego do zasilania instalacji gazowej w budynku Świetlicy Wiejskiej na działce ozn. nr ewid. gr. 192 położonej na terenie sołectwa Radzanów gm. Busko-Zdrój.

Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 8 września 2017 roku do dnia 21 września 2017 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.

Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące ww. postępowania. Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.

Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].

Okręg I dowozu obejmuje dowożenie uczniów do następujących jednostek oświatowych: Zespół Placówek Oświatowych w Kołaczkowicach, Zespół Placówek Oświatowych w Szańcu, Samorządowe Gimnazjum w Podgajach
Rokład jazdy do pobrania [pdf]

Trasy:
1)    nr 1/I relacji: Mikułowice – Galów – Szaniec – Zwierzyniec – Podgaje – Słabkowice – Kołaczkowice,
2)    nr 2/I relacji: Skorzów – Młyny – Szaniec – Podgaje – Słabkowice,
3)    nr 3/I relacji: Balice – Kołaczkowice – Podgaje,
4)    nr 4/I relacji: Widuchowa – Podgaje – Kołaczkowice,
5)    nr 5/I relacji: Grabda I – Kołaczkowice – Podgaje; Kołaczkowice – Kołaczkowice;
6)    nr 6/I relacji: Młyny – Szaniec – Zwierzyniec – Skorzów,
7)    nr 6a/I relacji: Szaniec – Młyny – Zwierzyniec – Skorzów.

Okręg II dowozu  obejmuje dowożenie uczniów do następujących jednostek oświatowych: Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 3 w Busku – Zdroju, Publiczna Szkoła Podstawowa w Siesławicach, Publiczna Szkoła Podstawowa w Zbludowicach, Zespół Placówek Oświatowych w Dobrowodzie, Zespół Placówek Oświatowych w Szańcu
Rokład jazdy do pobrania [pdf]

Trasy:
1)    nr 1/II relacji: Żerniki Górne – Szczaworyż – Busko–Zdrój,
2)    nr 1a/II relacji: Żerniki Górne – Szczaworyż – Busko–Zdrój – Zbludowice,
3)    nr 2/II relacji: Szczaworyż – Nowa Wieś – Błoniec – Skotniki Małe – Zbludowice,
4)    nr 3/II relacji: Wolica – Zbludowice; Skotniki Duże – Zbludowice,
5)    nr 4/II relacji: Baranów – Gadawa – Budzyń – Bilczów – Dobrowoda,
6)    nr 5/II relacji: Baranów – Gadawa – Dobrowoda – Budzyń – Bilczów – Olganów – Radzanów – Zbludowice,
7)    nr 6/II relacji: Las Winiarski – Mikułowice – Szaniec – Łagiewniki – Zbludowice,
8)    nr 7/II relacji: Kostki Małe – Zbludowice,
9)    nr 8/II relacji: Chotelek – Chorokowy – Siesławice – Biniątki – Wełecz – Zbludowice.

Okręg III dowozu  obejmuje dowożenie uczniów do następujących jednostek oświatowych: Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1 w Busku – Zdroju, Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 2 w Busku – Zdroju, Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 3 w Busku – Zdroju, Samorządowe Gimnazjum Nr 1 w Busku – Zdroju, Specjalny Ośrodek Szkolno – Wychowawczy dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju
Rokład jazdy do pobrania [pdf]

Trasy:
1)    nr 1/III relacji: Mikułowice – Busko–Zdrój,
2)    nr 2/III relacji: Mikułowice – Busko–Zdrój,
3)    nr 3/III relacji: Widuchowa – Owczary – Busko–Zdrój – Zbrodzice – Łagiewniki – Busko–Zdrój,
4)    nr 3a/III relacji: Zbrodzice – Łagiewniki – Busko–Zdrój,
5)    nr 3b/III relacji: Zbrodzice – Łagiewniki – Busko–Zdrój,
6)    nr 4/III relacji: Wełecz – Busko–Zdrój,
7)    nr 5/III relacji: Wełecz – Busko–Zdrój,
8)    nr 5a/III relacji: Busko – Zdrój–Wełecz.

 

 

bosir informacja nieczynne

Busko-Zdrój, 2017.09.01

Znak:BUŚ.6220.5.2017

OBWIESZCZENIE
Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój

Stosownie do przepisów art. 10 § 1 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1257) w związku z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 1405)

zawiadamiam,

że postanowieniem znak:BUŚ.6220.5.2017 z dnia 01.09.2017 r., Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój odstąpił od nałożenia obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia pod nazwą: Przebudowa drogi powiatowej Nr 0087T Szczaworyż – Skotniki – Radzanów od km 0+015 do km 2+540 długości 2525 m, zlokalizowanego na działkach oznaczonych w rejestrze gruntów numerami:
- 643, 765 obręb Szczaworyż gm. Busko-Zdrój,
- 549 obręb Pęczelice gm. Busko-Zdrój,
- 56, 91 obręb Skotniki Małe gm. Busko-Zdrój,
- 518 obręb Skotniki Duże gm. Busko-Zdrój.
Przedsięwzięcie realizowane jest przez Powiat Buski ul. Mickiewicza 15, 28-100 Busko-Zdrój.

Na niniejsze postanowienie nie przysługuje stronom prawo wniesienia odwołania.

Ponadto zawiadamiam, że zostały zebrane dowody w przedmiotowej sprawie.

W terminie siedmiu dni od daty doręczenia obwieszczenia, strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w tym z treścią w/w postanowienia oraz wypowiedzieć się w niniejszej sprawie w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju ul. Mickiewicza 10, 28-100 Busko-Zdrój, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych pok. nr 17, tel. 041 370 52 76, w godzinach pracy tut. Urzędu tj. od godz. 700 do godz. 1500, a w poniedziałki od godz. 800 do godz. 1600.

Zgodnie z art. 49 ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego, w przypadku zawiadomienia stron przez obwieszczenie, doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia.

Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].

Busko-Zdrój, 30 sierpnia 2017 r.

Znak: BUŚ.6733.31.2017

OBWIESZCZENIE

Na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257) w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073)

zawiadamiam

strony postępowania, iż na wniosek Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o ul. Łagiewnicka 25 28-100 Busko-Zdrój, zostało wszczęte postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na rozbudowie sieci wodociągowej rozdzielczej oraz rozbudowie sieci kanalizacji sanitarnej na działkach, na działkach o numerach ewidencyjnych 509/14, 509/15, 509/13, 509/12, 509/3, 509/2, 509/1, 509/8, 509/7, 509/10, 509/9 położonych na terenie sołectwa Zbrodzice gm. Busko-Zdrój.

Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 30 sierpnia 2017 roku do dnia 12 września 2017 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.

Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące ww. postępowania. Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.

Zgodnie z art. 41 Kodeksu postępowania administracyjnego w toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o każdej zmianie swego adresu, w tym adresu elektronicznego. W razie zaniedbania w/w obowiązku doręczenie pisma pod dotychczasowym adresem ma skutek prawny.

Zgodnie z art. 40 § 4 Kodeksu postępowania administracyjnego strona, która nie ma miejsca zamieszkania lub zwykłego pobytu albo siedziby w Rzeczypospolitej Polskiej lub innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, jeżeli nie ustanowiła pełnomocnika do prowadzenia sprawy zamieszkałego w Rzeczypospolitej Polskiej i nie działa za pośrednictwem konsula Rzeczypospolitej Polskiej, jest obowiązana wskazać w Rzeczypospolitej Polskiej pełnomocnika do doręczeń, chyba że doręczenie następuje za pomocą środków komunikacji elektronicznej.

Stosownie do art. 40 § 5 Kodeksu postępowania administracyjnego w razie niewskazania pełnomocnika do doręczeń przeznaczone dla tej strony pisma pozostawia się w aktach sprawy ze skutkiem doręczenia.

Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].

Burmistrz Miasta i Gminy w Busku-Zdroju ogłasza otwarty konkurs pn. „Projekt i wykonanie murali promocyjnych z okazji 730-lecia lokacji miasta Busko-Zdrój" mający na celu wyłonienie najlepszego projektu murali które zostaną namalowane na ogrodzeniu placu opałowego KZC "Ponidzie" na osiedlu Sikorskiego 42.

Ideą przewodnią konkursu jest promocja oraz 730 - lecie lokacji miasta Busko-Zdrój. Regulamin konkursu stanowi załącznik do zarządzenia nr 117/2017 z dnia 24.08.2017 [pdf]

Busko-Zdrój, dnia 25 sierpnia 2017 r.

Znak: BUŚ.6733.27.2017

OBWIESZCZENIE

Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257) oraz art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073)

zawiadamiam

strony postępowania, że w dniu 25 sierpnia 2017 roku wydana została decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedsięwzięcia polegającego na budowie sieci elektroenergetycznej kablowej średniego napięcia SN, sieci kablowej niskiego napięcia nn, napowietrznej stacji transformatorowej SN/nn, bramki stacyjnej średniego napięcia na działkach ozn. nr ewid. gr. 386/1, 386/2, 354, 353, 360, 359/1, 385/1, 385/2, 388, 387, 591/4, 359/2 położonych w sołectwie Młyny, gm. Busko – Zdrój.

Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 25 sierpnia 2017 roku do dnia 11 września 2017 roku.

Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.

Strony mogą zapoznać się z treścią decyzji w Wydziale Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych Urzędu Miasta i Gminy w Busku Zdroju, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu.

Od decyzji stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach ul. IX Wieków Kielc 3 25-516 Kielce. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem tutejszego organu w terminie 14 dni od daty jej ogłoszenia. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój. Z dniem doręczenia organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.

Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].

W Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju w miesiącu sierpniu przyjmowane są wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.

Do wypełnionego wniosku należy dołączyć faktury VAT lub ich kopie, stanowiące dowód zakupu oleju napędowego, wystawione wyłącznie w okresie od 1 lutego 2017 r. do 31 lipca 2017 r.

Formularze wniosków dostępne są w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, w Biurze Obsługi Interesanta (parter) lub w pokoju nr 30 (II piętro). Wniosek można również pobrać w formie elektronicznej ze strony internetowej urzędu: www.umig.busko.pl

Wnioski należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do 31 sierpnia 2017 r.