Godziny otwarcia urzędu
Po: 8:00 - 16:00
Wt - Pt: 7:00 - 15:00
Adres
Urząd Miasta i Gminy
al. Mickiewicza 10
28-100 Busko-Zdrój
Ogłoszenia
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1254
Busko-Zdrój, dnia 8 sierpnia 2017r.
Znak: BUŚ.6733.23.2017
OBWIESZCZENIE
Zgodnie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257) oraz art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073)
zawiadamiam
strony postępowania, że w dniu 8 sierpnia 2017 roku wydana została decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedsięwzięcia polegającego na budowie pomnika na działce ozn. nr ewid. gr. 140 położonej w sołectwie Bronina gm. Busko-Zdrój.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Wydziale Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych Urzędu Miasta i Gminy w Busku Zdroju, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu.
Od decyzji stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach ul. IX Wieków Kielc 3 25-516 Kielce. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem tutejszego organu w terminie 14 dni od daty jej ogłoszenia. W trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój. Z dniem doręczenia organowi oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1191
ZARZĄDZENIE NR 110/2017
BURMISTRZA MIASTA I GMINY BUSKO-ZDRÓJ
z dnia 8 sierpnia 2017 roku
w sprawie ogłoszenia wyników otwartego konkursu ofert na realizację zadania pożytku publicznego w 2017 r. [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1063
W Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju w miesiącu sierpniu przyjmowane są wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
Do wypełnionego wniosku należy dołączyć faktury VAT lub ich kopie, stanowiące dowód zakupu oleju napędowego, wystawione wyłącznie w okresie od 1 lutego 2017 r. do 31 lipca 2017 r.
Formularze wniosków dostępne są w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, w Biurze Obsługi Interesanta (parter) lub w pokoju nr 30 (II piętro). Wniosek można również pobrać w formie elektronicznej ze strony internetowej urzędu: www.umig.busko.pl
Wnioski należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do 31 sierpnia 2017 r.
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1274
Znak: OA.5533.1.2017
KOMUNIKAT BURMISTRZA MIASTA I GMINY BUSKO-ZDRÓJ
„W ramach treningów i ćwiczeń dotyczących systemów alarmowania, celem jednoczesnego upamiętnienia 73 rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego, w dniu 1 sierpnia 2017 r., tj. (wtorek) o godzinie 17:00 nadany zostanie akustyczny sygnał alarmowy (syrena)".
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1250
URZĄD MIASTA I GMINY W BUSKU-ZDROJU INFORMUJE:
W związku ze zmianami nazw ulic i osiedla w Busku-Zdroju dokonanymi w ostatnim okresie informujemy, że zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej (Dz. U. z 2016r., poz. 744) postępowania dotyczące wpisu do ksiąg wieczystych i postępowania administracyjne związane ze zmianą nazw ulic i osiedla dokonaną na podstawie powołanej ustawy są wolne od opłat.
Na podstawie art. 5 ust. 2 powołanej ustawy zmiana nazwy dokonana na podstawie niniejszej ustawy nie ma wpływu na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową (prawo jazdy, dowód rejestracyjny itp.)
Natomiast takie instytucje jak banki, dostawcy energii, wody, usług telekomunikacyjnych, KRUS, ZUS, Urząd Skarbowy itp. mogą dokonywać zmiany adresu w swoich bazach danych, jeżeli zainteresowany tym mieszkaniec wystąpi do tych instytucji ze stosownym wnioskiem.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1100
Busko-Zdrój, 20 lipca 2017 r.
Znak: BUŚ.6733.26.2017
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 i 10 § 1 Kodeksu postępowania administracyjnego (tekst jedn.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1257) w związku z art. 53 ust 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn.: Dz. U. z 2017 r. poz. 1073)
zawiadamiam
strony postępowania, że tutejszy organ lokalizacyjny zakończył postępowanie dowodowe w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedsięwzięcia polegającego budowie linii napowietrzno-kablowej elektroenergetycznej średniego napięcia SN 15kV, na działkach ozn. nr ew. 205, 249, 212, 211 położonych w sołectwie Budzyń gm. Busko-Zdrój oraz na działkach ozn. nr ew. 556, 592 położonych w sołectwie Piasek Wielki gm. Nowy Korczyn.
W związku z powyższym w terminie 7 dni od daty ogłoszenia niniejszego obwieszczenia strony mają prawo zapoznać się z aktami sprawy w tut. Urzędzie pokój nr 17, w godzinach pracy Urzędu i wypowiedzieć się co do zebranych dowodów i materiałów. Po wyżej wyznaczonym terminie sprawa zostanie rozpatrzona w oparciu o posiadane dowody i materiały. Wgląd do akt nie jest obowiązkowy.
Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie 14 dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1306
Przypominamy, że wnioski 500+ składane w pierwszym okresie obowiązywania ustawy o pomocy państwa w wychowaniu dzieci, tj. 2016/2017 realizowane będą do 30 września 2017r. Oznacza to, że aby pobierać świadczenie wychowawcze od 1 października 2017 r. należy ponownie złożyć wniosek w MGOPS w Busku-Zdroju.
Zgodnie z art. 21 ustawy o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci wnioski o ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego 500+ na okres 2017/2018 przyjmowane będą od 1 sierpnia 2017 r. w godz.:
poniedziałek: 7.00 – 15.00
wtorek: 7.00 – 15.00
środa: 7.00 – 18.00
czwartek: 7.00 – 15.00
piątek: 7.00 – 15.00
W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenie wychowawcze złoży wniosek wraz z dokumentami od dnia 1 sierpnia 2017 r. do dnia 31 sierpnia 2017 r. ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego oraz wypłata świadczenia przysługującego za miesiąc październik 2017 r. następuje do dnia 31 października 2017 r. W przypadku gdy osoba ubiegająca się o świadczenie wychowawcze złoży wniosek wraz z dokumentami w okresie od dnia 1 września 2017 r. do dnia 31 października 2017 r. ustalenie prawa do świadczenia wychowawczego oraz wypłata świadczenia przysługującego za miesiąc październik 2017 r. następuje do dnia 30 listopada 2017 r.
Dodatkowe informacje dotyczące świadczenia wychowawczego udzielane są pod numerem telefonu 041 370-51-39.
Wzory dokumentów zamieszczone są na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: http://www.mpips.gov.pl/wsparcie-dla-rodzin-z-dziecmi/rodzina-500-plus/wzor-wniosku-o-swiadczenie-wychowawcze/
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1183
Busko-Zdrój, dnia 27 lipca 2017 r.
Znak: BUŚ.6733.24.2017
OBWIESZCZENIE
BURMISTRZA MIASTA i GMINY BUSKO-ZDRÓJ
Stosownie do art. 53 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073) zawiadamiam, że w dniu 27 lipca 2017 roku została wydana decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedsięwzięcia polegającego na budowie elektroenergetycznej linii niskiego napięcia na działkach ozn. nr ewid. gr. 62, 63, 65/7, 65/8 położonych w sołectwie Siesławice, gm. Busko – Zdrój.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Wydziale Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych Urzędu Miasta i Gminy w Busku Zdroju, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu.
Od decyzji stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, ul. IX Wieków Kielc 3 25-516 Kielce, za moim pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej ogłoszenia.
Zgodnie z art. 127a Kodeksu postępowania administracyjnego w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może, w formie oświadczenia przesłanego do Burmistrza Miasta i Gminy Busko – Zdrój, zrzec się prawa do wniesienia odwołania od wydanej decyzji. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1268
Busko-Zdrój 2017.07.20
Znak:GKNŚR.6845.243.2017
Informacja
Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój, działając na podstawie art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami (tj. Dz.U. z 2016 r. poz. 2147 z późn.zm.), podaje do publicznej wiadomości, iż na tablicach ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy Busko-Zdrój, zamieszczone są wykazy nieruchomości komunalnych przeznaczonych do wydzierżawienia, najmu i sprzedaży.
Wykazy wywieszone są od dnia 21.07.2017r. do dnia 14.08.2017r.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
Wykaz nieruchomości przeznaczonych do wydzierżawienia i najmu [ pdf ].
Wykaz nieruchomości stanowiących własność Gminy Busko-Zdrój, przeznaczonych do sprzedaży [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1349
Do dnia 3 sierpnia 2017 r. można składać wnioski o dofinansowanie w zakresie "Wsparcia inwestycji w przetwarzanie produktów rolnych, obrót nimi lub ich rozwój" finansowane z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 - 2020 w oddziałach regionalnych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Dofinansowanie jest przyznawane w formie refundacji, maksymalnie 50 proc. kosztów kwalifikowalnych poniesionych na realizację inwestycji. Maksymalna dotacja na firmę może wynieść 300 tys. zł. Minimalna wysokość pomocy jaką można otrzymać nie może być mniejsza niż 10 tys. zł.
Dotacja może być przeznaczone m.in. na:
- Budowę lub modernizację budynków wykorzystywanych do prowadzonej działalności;
- Zakup (wraz z instalacją) maszyn lub urządzeń do przetwarzania i magazynowania, z także zakup aparatury pomiarowej i kontrolnej;
- Nabycie urządzeń służących poprawie ochrony środowiska.
To już kolejna w tym roku dotacja i nabór wniosków na przetwórstwo produktów rolnych. Tym razem o dofinansowanie mogą ubiegać się rolnicy, małżonkowie rolników lub ich domownicy, którzy objęci są ubezpieczeniem społecznym rolników w pełnym zakresie.
Więcej szczegółowych informacji można znaleźć na stronie http://Dofinansowaniedlafirm.pl w artykule Dotacje na inwestycje w przetwórstwo produktów rolnych, obrót nimi lub ich rozwój.