Przyszłość zaczyna się dziś – Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Siesławicach

Zespół Placówek Oświatowych w Szańcu realizuje projekt pn. Przyszłość zaczyna się dziś – Publiczna Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego w Siesławicachwspółfinansowany w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027.

ZADANIA, KTÓRE REALIZUJEMY:

W ramach projektu będą realizowane zajęcia dodatkowe dla uczniów klas 1-6 Publicznej Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Siesławicach, których zadaniem będzie podniesienie jakości kształcenia.

W ramach projektu uczniowie będą uczestniczyć w:

  • ZAJĘCIACH EKOLOGICZNYCH: zajęcia będą prowadzone w atrakcyjny sposób łącząc wiedzę
    z geografii, fizyki, chemii, biologii; w ramach zajęć realizowane będą wycieczki regionalno-kulturoznawcze: m.in. warsztaty edukacyjne w Muzeum Archeologicznym w Wiślicy, wycieczka przyrodniczo geologiczna Bogucice-Grabowiec-Gacki, zwiedzanie skalnej ścieżki-Las Winiarski, wycieczka do Wieliczki, zoo w Krakowie, Muzeum Wsi Kieleckiej.
  • ZAJĘCIACH MATEMATYCZNO – FIZYCZNYCH: (KL.4-6) celem zajęć będzie przybliżenie uczniom praktycznej wiedzy matematycznej jako sposobu radzenia sobie z rozwiązywaniem praktycznych problemów. W ramach zajęć będą prowadzone dwa konkursy z nagrodami (Mistrz Obliczeń liczbowych, Familiada matematyczna).
  • ZAJĘCIACH Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO: Celem zajęć z orientacji zawodowej
    w klasach 1-6 szkoły podstawowej jest wstępne zapoznanie uczniów z różnorodnością zawodów na rynku pracy, rozwijanie pozytywnej i proaktywnej postawy wobec pracy i edukacji oraz stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających poznawaniu i rozwijaniu zainteresowań oraz pasji. W ramach zajęć uczniowie wezmą udział w wycieczce do Centrum edukacyjnego przy lotnisku Balice w Krakowie.
  • ZAJĘCIACH ZE SZTUKI UCZENIA SIĘ pn. DROGA DO SUKCESU – uczniowie zdobędą wiedzę
    i umiejętności na temat istoty funkcjonowania pamięci, metod zapamiętywania, własnego stylu nauki, czynników wpływających na skuteczne uczenie się, ćwiczeń w zakresie gimnastyki mózgu, czynników ułatwiających i utrudniających koncentrację uwagi, technik uczenia się, właściwego gospodarowania czasem, wyznaczanie sobie celów, radzenia sobie ze stresem, treningu pisania i czytania a także umiejętnego korzystania z informacji.

GRUPA DOCELOWA

Projekt skierowany jest  ok. 20 uczniów i uczennic klas 1-6 szkoły podstawowej zgodnie z ustawą Prawo oświatowe.

CELE PROJEKTU

Celem projektu jest wzrost dostępu do wysokiej jakości edukacji w Publicznej Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Siesławicach uczniów (w tym uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych) głównie poprzez wzmocnienie oraz rozwijanie potencjału edukacyjno-wychowawczego oraz rozwijanie kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy w zakresie innowacyjności, przedsiębiorczości, pracy zespołowej, rozwiązywania problemów matematycznych, nauk przyrodniczych, naukowo-technicznych, umiejętności uczenia się i kompetencji społecznych, a także podnoszenia wiedzy o regionie oraz wdrażanie skutecznego doradztwa zawodowego, wolnego od stereotypów płciowych w wyborze ścieżek edukacyjnych i zawodowych, a także wspierające przełamywanie tych stereotypów wśród uczniów, w ramach realizacji edukacji antydyskryminacyjnej. Nauczanie w ramach projektu będzie prowadzone przez eksperyment, działanie i doświadczenie. Zapewni zdobycie wiedzy i umiejętności społecznych, interpersonalnych oraz praktycznej wiedzy, przyczyni się do zwiększenia postaw antydyskryminacyjnych, kształtowanie i rozwijanie właściwych postaw uczniów w zakresie kreatywności. W ramach projektu zostaną zakupione niezbędne dodatkowe pomoce, narzędzia dydaktyczne i przyrządy służące wielostronnemu rozwojowi uczniów.

EFEKTY, REZULTATY PROJEKTU

Projekt przyczyni się do wzrostu wiedzy i umiejętności minimum 20 uczniów i uczennic z zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych; umiejętności uczenia się i komunikacyjnych umożliwiających uczniom podejmowanie dyskusji na tematy życia społecznego i zawodowego oraz umiejętności posługiwania się sprzętem komputerowym. Dodatkowo nastąpi poprawa relacji interpersonalnych wśród uczniów i uczennic, w tym rówieśniczych, rodzinnych i osobistych; podniesienie świadomości zachowań komunikacyjnych oraz wyposażenie ich w umiejętność słuchania, mówienia, porozumiewania się. Projekt przyczyni się również do nabycia umiejętności w zakresie radzenia sobie ze stresem oraz przygotuje dzieci do podjęcia trafnej decyzji dotyczącej wyboru ścieżki zawodowej. Bezpośrednim rezultatem projektu będzie nabycie przez minimum 20 uczniów i uczennic kompetencji wpisujących się w umiejętności podstawowe i przekrojowe, zgodne ze Zintegrowaną Strategią Umiejętności 2030.

WARTOŚĆ PROJEKTU- 89 326,25 PLN

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKICH – 80 393,25 PLN

TERMIN REALIZACJI PROJEKTU – od 01.04.2024 do 31.06.2025 r. 

#FunduszeEuropejskie