Busko-Zdrój, dnia 23 grudnia 2024 r.
Znak: OA.271.18.2024
ZAPYTANIE OFERTOWE
zgodnie z art. 11 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2019 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r., poz. 1320)
na prowadzenie obsługi prawnej Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju
I. Zleceniodawca.
Gmina Busko-Zdrój
al. Mickiewicza 10,
28-100 Busko-Zdrój
NIP: 655-187-96-46
II. Określenie przedmiotu zamówienia.
Przedmiotem zlecenia jest świadczenie kompleksowej obsługi prawnej przez radcę prawnego albo adwokata poprzez udzielanie pomocy prawnej na rzecz Zleceniodawcy
w rozumieniu przepisów ustawy o radcach prawnych lub Prawa o adwokaturze obejmujących w szczególności:
- opracowywanie oraz opiniowanie pod względem zgodności z prawem przedłożonych przez Burmistrza lub działających w jego imieniu Zastępców, kierowników komórek organizacyjnych Urzędu Miasta i Gminy Busko – Zdrój i samodzielne stanowiska projektów:
- aktów normatywnych (uchwał lub zarządzeń),
- indywidualnych aktów administracyjnych (decyzji, postanowień, zaświadczeń),
- porozumień publicznoprawnych,
- aktów cywilnoprawnych (umów i jednostronnych oświadczeń woli, w tym pełnomocnictw);
- wydawanie pisemnych opinii prawnych w zakresie niezbędnym dla prawidłowego wykonywania uprawnień organów Gminy Busko – Zdrój,
- występowanie w imieniu Gminy Busko - Zdrój przed sądami i innymi organami orzekającymi oraz organami egzekucyjnymi, na podstawie odrębnego pełnomocnictwa udzielonego przez Burmistrza Miasta i Gminy Busko – Zdrój;
- udzielanie porad prawnych w zakresie objętym działalnością administracyjną urzędu, w tym również drogą elektroniczną ;
- wykonywania innych niezbędnych czynności związanych z przedmiotem niniejszej umowy, w tym obsługi prawnej posiedzeń komisji i sesji Rady Miejskiej w Busku - Zdroju.
Zapytanie nie obejmuje świadczenia obsługi prawnej w zakresie ustawy Prawo zamówień publicznych oraz realizowanych przez Gminę Busko – Zdrój zadań inwestycyjnych.
III. Współpraca ze Zleceniodawcą oraz zadania i zakres odpowiedzialności stron:
- W ramach współpracy Zleceniobiorca zapewni obsługę prawną w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju w poniedziałki, wtorki i środy, w godzinach 8:00-15:00, osobiście lub poprzez wyznaczoną i zaakceptowaną przez Zleceniodawcę osobę posiadającą stosowne uprawnienia radcy prawnego lub adwokata spełniających wymagania określone w Dz. IV ust. 9, w siedzibie Zleceniodawcy w Urzędzie Miasta i Gminy Busko - Zdrój przy al. Mickiewicza 10 w Busku –Zdroju, w pozostałe dni tygodnia w godzinach 8:00 – 15:00 fizycznie w siedzibie Zleceniodawcy lub w trybie pracy zdalnej, z obsługą realizowaną telefonicznie i mailowo przez wskazanych
i zaakceptowanych przez Zleceniodawcę uprzednio pracowników wyznaczonych przez Zleceniobiorcę spełniających wymagania określone w Dz. IV ust. 9, do obsługi Zleceniodawcy. - W ofercie należy podać wynagrodzenie miesięczne brutto oraz łączne wynagrodzenie brutto za 12 miesięcy.
- W ramach współpracy Zleceniodawca dopuszcza następujące formy uzgadniania
i dostarczania dokumentów:
1)opracowywanie oraz opiniowanie pod względem zgodności z prawem projektów:
- aktów normatywnych (uchwał lub zarządzeń),
- indywidualnych aktów administracyjnych (decyzji, postanowień, zaświadczeń),
- porozumień publicznoprawnych,
- aktów cywilnoprawnych (umów i jednostronnych oświadczeń woli, w tym pełnomocnictw)
- w terminie do 3 dni roboczych od otrzymania kompletnych materiałów do zajęcia stanowiska poprzez umieszczenie na dokumencie pieczęci i własnoręcznego podpisu,
- wydawanie pisemnych opinii prawnych w zakresie niezbędnym dla prawidłowego wykonywania uprawnień organów Gminy Busko – Zdrój
- w terminie do 2 dni roboczych od otrzymania kompletnych materiałów do zajęcia stanowiska pisemnie i drogą elektroniczną,
- udzielanie porad prawnych w zakresie objętym działalnością administracyjną urzędu, ustnie lub drogą elektroniczną
- w terminie do 2 dni roboczych od otrzymania kompletnych materiałów do zajęcia stanowiska.
- W sprawach nagłych i nieprzewidzianych Zleceniodawca wymaga od Zleceniobiorcy dojazdu do siedziby Zleceniodawcy.
- Zleceniobiorcy przysługuje:
- zwrot kosztów zastępstwa procesowego, wyłącznie zasadzonych i wyegzekwowanych od strony przeciwnej,
- zwrot kosztów dojazdu w sprawach objętych przedmiotem umowy, wykonywanych wyłącznie poza miejscowością, w której ma siedzibę Urząd Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, liczonych według stawek za używanie samochodu prywatnego do celów służbowych, zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój.
IV. Obowiązki i odpowiedzialność Zleceniobiorcy:
- Prowadzenie obsługi prawnej przez Zleceniobiorcę osobiście lub poprzez wyznaczoną i zaakceptowaną przez Zleceniodawcę osobę posiadającą stosowne uprawnienia radcy prawnego albo adwokata spełniających wymagania określone w ust. 9.
- Obecność na sesjach Rady Miejskiej.
- Zleceniobiorca jest zobowiązany do:
- zachowania należytej staranności przy wykonywaniu i prowadzeniu spraw wynikających z przedmiotu zamówienia,
- posiadania wymaganych przepisami prawa uprawnień do wykonywania obsługi prawnej.
- Na Zleceniobiorcy ciąży obowiązek zachowania bezterminowo tajemnicy wszystkich informacji i materiałów udostępnionych przez gminę w trakcie realizacji umowy..
- Zleceniobiorca zobowiązany jest do sporządzenia na koniec roku wykazu spraw prowadzonych w imieniu Zleceniodawcy oraz przekazanie dokumentacji spraw zakończonych do Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego.
- Zleceniobiorca z chwilą rozwiązania umowy winien zwrócić wszystkie materiały przekazane przez gminę Busko-Zdrój.
- Zleceniobiorca winien być ubezpieczony od odpowiedzialności zawodowej z tytułu czynności objętych zakresem umowy.
- Zleceniobiorca musi wykazać, że dysponuje, w okresie wykonywania zamówienia uprawnieniami do wykonywania zawodu radcy prawnego zgodnie z ustawą z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz.U. z 2024 r., poz. 499) lub zawodu adwokata zgodnie z ustawą z dnia 26 maja 1982 r. Prawo o adwokaturze (Dz. U.
z 2024 r. poz. 1564) tj. posiada wpis na listę potwierdzającą wykonywanie zawodu radcy prawnego lub adwokata prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych lub posiadają wpis na listę potwierdzającą wykonywanie zawodu adwokata prowadzoną przez Okręgową Izbę Adwokatów. - Zleceniobiorca winien udokumentować, co najmniej 4 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie obsługi prawnej jednostek samorządu terytorialnego lub ich jednostek organizacyjnych, w tym minimum 2 letni staż pracy w Urzędzie gminy.
V. Termin realizacji zamówienia.
Od dnia zawarcia umowy do dnia 31 grudnia 2025 r.
VI. Warunki udziału w postępowaniu, wymagania i dokumenty.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Zleceniobiorcy, którzy spełniają następujące warunki:
- posiadają wiedzę i doświadczenie zawodowe w zakresie obsługi prawnej
w wymiarze, co najmniej 4 lata jako radca prawny/adwokat w jednostkach samorządu terytorialnego lub ich jednostkach organizacyjnych w tym minimum 2 letni staż pracy w Urzędzie gminy; - posiadają potwierdzenie posiadanego tytułu radcy prawnego/adwokata – udokumentowany wpis na listę radców prawnych/adwokatów (kserokopia wpisu potwierdzona za zgodność z oryginałem przez zleceniobiorcę);
- udokumentują doświadczenie zawodowe, o którym mowa w Dz. IV ust. 9 poprzez złożenie zaświadczenia, umowy o pracę, umowy cywilnoprawnej, referencji.
Kompletna oferta musi zostać opracowana na formularzu ofertowym załączonym do niniejszego zapytania i zawierać wymagane załączniki (załącznik nr 1 do formularza ofertowego wraz z dokumentami potwierdzającymi kwalifikacje i doświadczenie).
VII. Warunki wyboru Zleceniobiorcy.
- Spełnienie wszystkich warunków, o których mowa w niniejszym zapytaniu.
- Najniższa cena.
- W celu zapewnienia porównywalności wszystkich ofert, Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do skontaktowania się z właściwymi Zleceniobiorcami w celu doprecyzowania ofert i negocjacji warunków w niej zawartych.
- Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do odpowiedzi tylko na wybraną ofertę.
- Niniejsze ogłoszenie nie kształtuje zobowiązania po stronie Zleceniodawcy. Zleceniodawca zastrzega sobie prawo do rezygnacji z zamówienia bez wyboru którejkolwiek ze złożonych ofert.
VIII. Miejsce i termin złożenia oferty.
- Ofertę należy złożyć na formularzu ofertowym, załączonym do niniejszego zapytania ofertowego. Oferta powinna zawierać wszystkie wymagane w zapytaniu ofertowym informacje i dokumenty.
- Termin związania z ofertą wynosi 30 dni.
- Ofertę należy przesłać za pośrednictwem poczty na adres: Urząd Miasta
i Gminy w Busku-Zdroju al. Mickiewicza 10, 28-100 Busko-Zdrój lub złożyć osobiście w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju.
Ofertę należy złożyć w zamkniętej kopercie opatrzonej klauzulą:
„Oferta na prowadzenie obsługi prawnej Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju”.
Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 7 stycznia 2025 r. do godz. 10.00.
O zachowaniu terminu dostarczenia oferty decyduje data wpływu do siedziby Urzędu,
a nie data stempla pocztowego.
Informujemy, że w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju zarządzeniem nr 163/2024 Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój z dn. 17 września 2024 r. została wprowadzona Procedura zgłoszeń wewnętrznych, która stanowi realizację obowiązków wynikających z art. 24 ust.1 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. poz. 928).
Z ww. Procedurą można zapoznać się na stronie BiP Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju w zakładce „Urząd- Sygnaliści”.
IX. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych.
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) zwanego dalej RODO informuję, iż:
Administratorem Państwa danych osobowych w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju jest Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój, al. Mickiewicza 10, 28-100 Busko-Zdrój, adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..pl, tel. 413705200.
Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym w przypadku pytań dotyczących sposobu i zakresu przetwarzania Państwa danych można kontaktować się na adres email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., tel. 413705260.
Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu prowadzenia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz zawarcia umowy, a podstawą prawną ich przetwarzania jest obowiązek prawny stosowania procedur udzielania zamówień publicznych w związku z realizacją zadania wynikającego z ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (art. 6 ust.1 lit e RODO).
Odbiorcami Państwa danych osobowych będą podmioty uprawnione na podstawie przepisów prawa.
Państwa dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz po jego zakończeniu zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji.
Posiadają Państwo prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania oraz prawo wniesienia sprzeciwu.
Mają Państwo prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, jeżeli uznacie, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
Podanie danych osobowych jest obowiązkowe.
Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany oraz nie będą podlegały profilowaniu.
X. Załączniki.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].