Godziny otwarcia urzędu
Po: 8:00 - 16:00
Wt - Pt: 7:00 - 15:00
Adres
Urząd Miasta i Gminy
al. Mickiewicza 10
28-100 Busko-Zdrój
Ogłoszenia
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 976
Busko-Zdrój, 25 czerwiec 2018 r.
Znak: BUŚ.6733.25.2018
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 i 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, ze zm.) w związku z art. 53 ust 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, ze zm.)
zawiadamiam
strony postępowania, że tutejszy organ zakończył postępowanie dowodowe w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedsięwzięcia polegającego na budowie gazociągu rozdzielczego średniego ciśnienia na działkach ozn. nr ewid. 792, 872, 795/3 położonych w Mikułowicach gm. Busko-Zdrój.
Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 26 czerwca 2018 roku do dnia 9 lipca 2018 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego, w przypadku zawiadomienia stron przez obwieszczenie, doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego obwieszczenie.
W terminie siedmiu dni od daty doręczenia obwieszczenia, strony mają prawo zapoznać się z aktami sprawy w tut. Urzędzie pokój nr 17, w godzinach pracy Urzędu oraz wypowiedzieć się co do zebranych dowodów i materiałów. Po wyżej wyznaczonym terminie sprawa zostanie rozpatrzona w oparciu o posiadane dowody i materiały.
Wgląd do akt nie jest obowiązkowy.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 956
Busko-Zdrój, 25 czerwiec 2018 r.
Znak: BUŚ.6733.24.2018
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 i 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, ze zm.) w związku z art. 53 ust 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, ze zm.)
zawiadamiam
strony postępowania, że tutejszy organ zakończył postępowanie dowodowe w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedsięwzięcia polegającego na budowie gazociągu rozdzielczego średniego ciśnienia na działkach ozn. nr ewid. 745, 728/4, 746/4, 728/2, 728/1, 729, 733, 735, 758/2, 757 położonych w Mikułowicach gm. Busko-Zdrój.
Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 26 czerwca 2018 roku do dnia 9 lipca 2018 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego, w przypadku zawiadomienia stron przez obwieszczenie, doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego obwieszczenie.
W terminie siedmiu dni od daty doręczenia obwieszczenia, strony mają prawo zapoznać się z aktami sprawy w tut. Urzędzie pokój nr 17, w godzinach pracy Urzędu oraz wypowiedzieć się co do zebranych dowodów i materiałów. Po wyżej wyznaczonym terminie sprawa zostanie rozpatrzona w oparciu o posiadane dowody i materiały.
Wgląd do akt nie jest obowiązkowy.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1039
Busko - Zdrój, dn. 22.06.2018r.
STAROSTA BUSKI Znak:AB.6740.15.1.2017
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 11d ust. 5 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2017 roku poz. 1496 ze zmianami) oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 roku poz. 1257 ze zmianami),
podaje się do publicznej wiadomości informację o wszczęciu p o s t ę p o w a n i a w sprawie
wniosku Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej polegającej na rozbudowie drogi gminnej w Busku-Zdroju w ramach zadania pn: „Przebudowa i rozbudowa skrzyżowania ulic Langiewicza, Polnej i Kochanowskiego w Busku-Zdroju" wraz z infrastrukturą techniczną na działkach:
- według projektu podziału nieruchomości przeznaczonych pod realizację inwestycji drogowej: 166/69 (166/88, 166/89), 166/43 (166/86, 166/87), 166/42 (166/84, 166/85), 166/41 (166/82, 166/83), 128 (128/1, 128/2, 128/3), 166/32 (166/80, 166/81), 166/31 (166/78, 166/79), 166/30 (166/76, 166/77), 166/29 (166/74, 166/75) obr. 11 (kolor wytłuszczony oznacza wydzielone działki do przejęcia przez Gminę),
- w całości przeznaczonej pod projektowany pas drogowy: 239 obr. 11 (kolor wytłuszczony oznacza działkę do przejęcia przez Gminę),
- obecnie stanowiących pas drogowy: 234, 302 obr. 11,
- przeznaczonej pod przebudowę innych dróg publicznych: 251/3 obr. 11,
- do stałego zajęcia poprzez przebudowę infrastruktury technicznej:
obr. 11 - 122, 125, 126, 127, 128 (128/1, 128/2, 128/3), 166/39, 166/43 (166/86, 166/87), 166/42 (166/84,
166/85), 251/3, 129,
obr. 6 - 206/2, 205/2, 206/1, 205/1, 204, 203/7
(kolor wytłuszczony oznacza działki, których dotyczy przebudowa), - do czasowego zajęcia na czas przebudowy infrastruktury technicznej:
obr. 11 - 166/43 (166/86,166/87), 166/42 (166/84,166/85)
(kolor wytłuszczony oznacza działki, których dotyczy przebudowa).
Zgodnie z art. 11d ust. 9 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2017 roku poz. 1496 ze zmianami) z dniem zawiadomienia o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa bądź jednostek samorządu terytorialnego, objęte wnioskiem o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, nie mogą być przedmiotem obrotu w rozumieniu przepisów o gospodarce nieruchomościami.
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 967
Busko-Zdrój, 22 czerwiec 2018 r.
Znak: BUŚ.6733.35.2018
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, ze zm.) w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, ze zm.).
zawiadamiam
strony postępowania, iż na wniosek Gminy Busko Zdrój ul. Mickiewicza 10, 28-100 Busko Zdrój reprezentowanej przez Burmistrza Miasta i Gminy Busko Zdrój, zostało wszczęte postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie elektroenergetycznej linii napowietrznej oświetlenia drogowego, wzdłuż drogi gminnej w miejscowości Zwierzyniec na działkach ozn. nr ewid. 86, 59/2, 60, 89 położonych w Zwierzyńcu gm. Busko-Zdrój.
Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 25 czerwca 2018 roku do dnia 9 lipca 2018 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące ww. postępowania. Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1134
Informacja dla sołtysów
w sprawie możliwości zgłaszania i szacowania strat w uprawach rolnych spowodowanych suszą występującą na terenie gminy Busko-Zdrój
- Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój informuje, że w dniu 22 czerwca 2018 r. powiadomił pełnomocnika Wojewody Świętokrzyskiego o wystąpieniu na terenie gminy niekorzystnego zjawiska atmosferycznego – SUSZY.
- W terminie do dnia 2 lipca 2018 r. poszkodowani rolnicy mogą składać pisemne wnioski o oszacowanie szkód w uprawach rolnych spowodowanych suszą na obowiązującym urzędowym formularzu dostępnym w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju w pokoju nr 3 i 8 lub na stronie internetowej Urzędu - www.umig.busko.pl
Wypełniony wniosek oraz załączona do wniosku zgoda na przetwarzanie danych osobowych niezbędnych do przeprowadzenia oszacowania szkód muszą być czytelnie podpisane przez właściciela gospodarstwa lub jego pełnomocnika. - Do składanego wniosku rolnik dołącza kserokopię wniosku o płatności bezpośrednie w celu informacji o powierzchni gospodarstwa rolnego a w przypadku posiadania zwierząt w gospodarstwie także kopię zgłoszenia do systemu Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt (z Biura Powiatowego ARiMR).
Dodatkowo, poszkodowany rolnik powinien wypełnić załączoną do wniosku tabelę, w której należy wpisać wszystkie uprawy w gospodarstwie (uwzględniając również uprawy w innych gminach) na działkach ewidencyjnych korzystając z kopii wniosku o płatności bezpośrednie do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. - Wnioski niekompletne lub nieprawidłowo wypełnione nie będą rozpatrywane.
Mając na uwadze obowiązujący termin składania wniosków, wynikający z wytycznych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, proszę o pilne rozpowszechnienie przedmiotowej informacji w sposób zwyczajowo przyjęty wśród poszkodowanych rolników.
Busko-Zdrój, dn. 22.06.2018 r.
Dokument źródłowy do pobrania[ pdf ].
Wniosek o oszacowanie szkód powstałych w wyniku niekorzystnego zjawiska atmosferycznego w gospodarstwie rolnym [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 868
Busko-Zdrój, 22 czerwca 2018 r.
Znak: BUŚ.6733.31.2018
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, ze zm.) w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, ze zm.)
zawiadamiam
strony postępowania, że zostało wszczęte postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na : budowie elektroenergetycznej linii napowietrznej oświetlenia drogowego wzdłuż drogi powiatowej na działkach ozn. nr ewid. gr. 66/1, 67, 71/1, 71/3, 72/1, 72/3, 73, 74, 75 położonych w sołectwie Siesławice, gm. Busko – Zdrój oraz na działkach ozn. nr ewid. gr. 292, 293 położonych w sołectwie Wełecz, gm. Busko – Zdrój.
Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 22 czerwca 2018 roku do dnia 9 lipca 2018 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące ww. postępowania. Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 867
Busko-Zdrój, 21 czerwiec 2018 r.
Znak: BUŚ.6733.34.2018
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, ze zm.) w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, ze zm.).
zawiadamiam
strony postępowania, iż na wniosek Gminy Busko Zdrój ul. Mickiewicza 10, 28-100 Busko Zdrój reprezentowanej przez Burmistrza Miasta i Gminy Busko Zdrój, zostało wszczęte postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie elektroenergetycznej linii napowietrznej oświetlenia drogowego, wzdłuż drogi gminnej w miejscowości Mikułowice na działkach ozn. nr ewid. 16/1, 17/1, 17/2, 18, 24/1 położonych w Mikułowicach gm. Busko-Zdrój.
Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 22 czerwca 2018 roku do dnia 5 lipca 2018 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące ww. postępowania. Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 944
Znak: GKN. 6810.4.4.2018
Busko- Zdrój, dnia 19.06.2018 r.
DECYZJA
Na podstawie art. 8 ust. 1 i ust. 6 ustawy z dnia 29.06.1963 r. o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych (Dz. U. z 2016, poz. 703), działając z urzędu
orzekam
Uznać działki gruntu położone w Busko-Zdrój przy ul. Langiewicza, obręb 06, oznaczone w ewidencji gruntów numerami 840/1, 840/2, 840/3 o łącznej powierzchni 0.1236 ha, za mienie gromadzkie.
Decyzja niniejsza podlega podaniu do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty w mieście Busko-Zdrój oraz ogłasza się ją poprzez wywieszenie przez okres 14 dni w Urzędzie Miasta i Gminy Busko-Zdrój oraz w Starostwie Powiatowym w Busku-Zdroju, a także zamieszcza się ją w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Busko-Zdrój i Powiatu Buskiego oraz w prasie lokalnej.
Uzasadnienie
Definicji mienia gromadzkiego, którego dotyczy powołana na wstępie ustawa o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych, należy poszukiwać w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 listopada 1962 r. w sprawie zarządu mieniem gromadzkim oraz trybu jego zbywania (Dz. U. z 1962 r. Nr 64, poz. 303 ze zm.). W rozporządzeniu tym w § 1 znajduje się legalna definicja zarówno mienia gromadzkiego, jak i dawnych gromad. Zgodnie z nią przez użyte w rozporządzeniu określenie mienie gromadzkie rozumieć należy mienie, które do dnia wejścia w życie ustawy z dnia 25 września 1954 r. o reformie podziału administracyjnego i o powołaniu gromadzkich rad narodowych (Dz. U. Nr 43, poz. 191) stanowiło majątek dawnych gromad jako majątek gromadzki, dobro gromady oraz inne prawa mająt¬kowe, a przez dawne gromady rozumieć należy gromady istniejące do dnia wejścia w życie wskazanej ustawy z dnia 25 września 1954 roku.
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 894
Busko-Zdrój, 20 czerwca 2018 r.
Znak: BUŚ.6733.23.2018
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, ze zm.) w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, ze zm.)
zawiadamiam
strony postępowania, że zostało wszczęte postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie wieży telekomunikacyjnej wraz ze stacją bazową N! KKI_BUSKOZDRO_SZANIEC 27661 w skład której wejdzie: stalowa wieża kratowa o wysokości 53,00 m n. p. t. posadowiona na fundamencie wraz z trzema antenami sektorowymi i dwoma antenami radioliniowymi, fundament u podnóża wieży pod urządzenia teletechniczne, rozdzielnica elektryczna na działce ozn. nr ewid. gr. 370 położonej w sołectwie Szaniec, gm. Busko – Zdrój.
Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 21 czerwca 2018 roku do dnia 6 lipca 2018 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku -Zdroju, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące ww. postępowania. Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 834
Busko-Zdrój, 21 czerwca 2018 r.
Znak: BUŚ.6733.33.2018
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, ze zm.) w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, ze zm.)
zawiadamiam
strony postępowania, iż zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, dla inwestycji polegającej na: budowie elektroenergetycznej linii napowietrznej oświetlenia drogowego wzdłuż drogi powiatowej w miejscowości Kotki, realizowanej na działkach ozn. nr ew. 1786, 1792, 1793, 1797 położonych w sołectwie Kotki gm. Busko-Zdrój.
Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 22 czerwca 2018 roku do dnia 5 lipca 2018 roku. Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące ww. postępowania. Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.
Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego zawiadomienie uważa się za dokonane od dnia 6 lipca 2018 roku.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].