Informacja dla sołtysów
w sprawie możliwości zgłaszania i szacowania strat w uprawach rolnych spowodowanych suszą występującą na terenie gminy Busko-Zdrój
- Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój informuje, że w dniu 22 czerwca 2018 r. powiadomił pełnomocnika Wojewody Świętokrzyskiego o wystąpieniu na terenie gminy niekorzystnego zjawiska atmosferycznego – SUSZY.
- W terminie do dnia 2 lipca 2018 r. poszkodowani rolnicy mogą składać pisemne wnioski o oszacowanie szkód w uprawach rolnych spowodowanych suszą na obowiązującym urzędowym formularzu dostępnym w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju w pokoju nr 3 i 8 lub na stronie internetowej Urzędu - www.umig.busko.pl
Wypełniony wniosek oraz załączona do wniosku zgoda na przetwarzanie danych osobowych niezbędnych do przeprowadzenia oszacowania szkód muszą być czytelnie podpisane przez właściciela gospodarstwa lub jego pełnomocnika. - Do składanego wniosku rolnik dołącza kserokopię wniosku o płatności bezpośrednie w celu informacji o powierzchni gospodarstwa rolnego a w przypadku posiadania zwierząt w gospodarstwie także kopię zgłoszenia do systemu Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt (z Biura Powiatowego ARiMR).
Dodatkowo, poszkodowany rolnik powinien wypełnić załączoną do wniosku tabelę, w której należy wpisać wszystkie uprawy w gospodarstwie (uwzględniając również uprawy w innych gminach) na działkach ewidencyjnych korzystając z kopii wniosku o płatności bezpośrednie do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. - Wnioski niekompletne lub nieprawidłowo wypełnione nie będą rozpatrywane.
Mając na uwadze obowiązujący termin składania wniosków, wynikający z wytycznych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, proszę o pilne rozpowszechnienie przedmiotowej informacji w sposób zwyczajowo przyjęty wśród poszkodowanych rolników.
Busko-Zdrój, dn. 22.06.2018 r.
Dokument źródłowy do pobrania[ pdf ].
Wniosek o oszacowanie szkód powstałych w wyniku niekorzystnego zjawiska atmosferycznego w gospodarstwie rolnym [ pdf ].