Twoja przeglądarka jest stara i nie obsługuje tej strony w poprawnym formacie.
Proszę zaktualizować przegladarkę do nowszej wersji lub wybrać inną z listy poniżej.

Przeglądarka FierFox Przeglądarka Google Chrome Przeglądarka Opera Przeglądarka Internet Explorera Przeglądarka Safari
Kategoria

Ogłoszenia

Busko-Zdrój, 2017.09.12

Znak:BUŚ.6220.14.2016

OBWIESZCZENIE
Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój

Działając na podstawie art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (j.t. Dz.U. z 2017 r. poz. 1405), w związku z przedstawieniem ujednoliconej wersji raportu o oddziaływaniu na środowisko planowanego przedsięwzięcia oraz jego uzupełnieniami

zawiadamiam

o przystąpieniu do przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia które polega na „Budowie chlewni, przeznaczonej do hodowli trzody chlewnej o obsadzie 188,25 DJP wraz z niezbędną infrastrukturą, zlokalizowanej na działce o nr ewidencyjnym gruntu 320 i 319 w miejscowości Szczerbaków, gmina Wiślica, dla której inwestorem jest Pan Andrzej Lasak prowadzący gospodarstwo rolne o obsadzie zwierząt 21,5 DJP”.

Przedsięwzięcie zlokalizowano na działkach oznaczonych w ewidencji gruntów Nr 319 i Nr 320 obr. Szczerbaków, gmina Wiślica.
Zasięg oddziaływania inwestycji:
- w obrębie 0017 Szczerbaków gmina Wiślica działki numer: 319, 320,
- w obrębie 0021 Wójcza gmina Pacanów działki numer: 491/2, 501/10.
Postępowanie administracyjne o wydanie decyzji określającej środowiskowe uwarunkowania realizacji planowanego przedsięwzięcia prowadzone jest na wniosek Andrzeja Lasaka zam. Szczerbaków 97; 28-160 Wiślica.

Wszczęcie postępowania w w/w sprawie nastąpiło zawiadomieniem Wójta Gminy Wiślica z dnia 08.01.2015 r., znak:RS.III.6220.5.2014.2015.

Przedmiotem decyzji ma być określenie środowiskowych uwarunkowań realizacji i eksploatacji planowanego przedsięwzięcia, które polega na „Budowie chlewni, przeznaczonej do hodowli trzody chlewnej o obsadzie 188,25 DJP wraz z niezbędną infrastrukturą, zlokalizowanej na działce o nr ewidencyjnym gruntu 320 i 319 w miejscowości Szczerbaków, gmina Wiślica, dla której inwestorem jest Pan Andrzej Lasak prowadzący gospodarstwo rolne o obsadzie zwierząt 21,5 DJP”.
Organem właściwym do wydania decyzji w w/w sprawie jest Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój, natomiast organami biorącymi udział w ocenie oddziaływania na środowisko, właściwymi do dokonania uzgodnień i opinii są: Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Kielcach oraz Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Busku-Zdroju.

Niniejszym zawiadamiam wszystkich zainteresowanych o możliwości zapoznania się z dokumentacją sprawy, składania uwag i wniosków w formie pisemnej, elektronicznej i ustnej, w terminie od dnia 16 września 2017 r. do dnia 16 października 2017 r.

Akta sprawy, w tym wniosek o wydanie decyzji wraz z wymaganymi załącznikami oraz uzgodnienia i opinie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Kielcach i Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Busku-Zdroju dostępne są do wglądu w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, ul. Mickiewicza 10, 28-100 Busko-Zdrój w Wydziale Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych pokój nr 18, tel. 41 370 52 76, w godzinach pracy tut. Urzędu tj. od godz. 7:00 do godz. 15:00, a w poniedziałki od godz. 8:00 do godz. 16:00.

Złożone uwagi i wnioski zostaną rozpatrzone przez Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedmiotowego przedsięwzięcia.

Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].

Busko- Zdrój, 2017.09.12

Znak: BUŚ.6733.28.2017

O B W I E S Z C Z E N I E
BURMISTRZA MIASTA I GMINY BUSKO -ZDRÓJ

Stosownie do art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. i zagospodarowaniu przestrzennym (jt.Dz.U.z 2017r poz. 1073) oraz art.61 § 4 Kodeksu postępowania administracyjnego ( jednolity tekst Dz. U. z 2017r. poz.1257 ),

z a w i a d a m i a m że, w dniu 2017.09.12 na wniosek z dnia 2017.07.14 PGE Dystrybucja S.A ul. Garbarska nr 21a, 20-340 Lublin działająca przez pełnomocnika Michała Majewskiego AMPEO ul. Domaniówka nr 31/8, 25-413 Kielce, została wydana decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie dwóch kablowych linii średniego napięcia, stacji transformatorowej kontenerowej oraz budowie kablowych linii niskiego napięcia na działkach ozn. Nr ewid. 182(droga), 155, 157, 122/6, 122/5, 122/4,122/3 i 122/1 (droga) usytuowanych Busku-Zdroju przy ulicy Łagiewnickiej .

Od niniejszej decyzji stronom służy odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, Al. IX. Wieków Kielc nr 3, za moim pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej ogłoszenia

Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Wydziale Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych Urzędu Miasta i Gminy w Busku Zdroju Al. Mickiewicza 10 pokój nr 17 .

Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].

Busko- Zdrój, 2017.09.12

Znak: BUŚ.6733.39.2017

O B W I E S Z C Z E N I E
BURMISTRZA MIASTA I GMINY BUSKO -ZDRÓJ

Stosownie do art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. i zagospodarowaniu przestrzennym (jt.Dz.U.z 2017r poz.1073 ) oraz art.61 § 4 Kodeksu postępowania administracyjnego ( jednolity tekst Dz. U. z 2017r. poz.1257 )

z a w i a d a m i a m że, w dniu 2017.09.12 na wniosek z dnia 2017.09.06 Piotra Śpiewaka Grupa Projekt Sp z o.o ul. Fredry nr 2/5, 30-605 Kraków działającego w imieniu i na rzecz PGE Dystrybucja S.A Oddział Skarżysko-Kamienna Al. Marszałka Piłsudskiego nr 51, 26-110 Skarżysko-Kamienna zostało wszczęte postępowanie w sprawie określenia warunków zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie elektroenergetycznej sieci napowietrznej nN na działkach ozn. nr ewid. 383/1, 495, 305, 298/2, 299, 298/1, 165/1 – usytuowanych w Skotnikach Dużych oraz na działkach ozn. nr ewid. 96, 197, 91, 265, 264, 256/1, 272, 249, 79, 255, 254/1, 77,78, 252, 251, 76, 250, 33 – usytuowanych w Skotnikach Małych.

Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Wydziale Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych Urzędu Miasta i Gminy w Busku Zdroju Al. Mickiewicza 10 pokój nr 17.

Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].

Busko-Zdrój, 12 września 2017 r.

Znak: BUŚ.6733.38.2017

OBWIESZCZENIE

Na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257) w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073)

zawiadamiam

strony postępowania, iż na wniosek Gminy Busko – Zdrój, ul. Mickiewicza 10, 28-100 Busko – Zdrój, w imieniu której działa pełnomocnik Pan Artur Wieloch, ul. Waryńskiego 24, 28-100 Busko – Zdrój, zostało wszczęte postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie linii napowietrznej oświetlenia ulicznego w m. Mikułowice gm. Busko-Zdrój na działkach ozn. nr ewid. gr. 525, 560/6, 559/4, 559/2, 1223/4, 1223/6, 1245/11, 1245/12, 553/1, 553/7, 553/9, 552, 551/8, 551/7, 1239, 547/7, 547/1, 545/6, 545/5, 546, 544, 543, 542, 541, 539/4, 539/3, 538/1, 538/6, 537, 536, 535, 534

Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 13 września 2017 roku do dnia 28 września 2017 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.

Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące ww. postępowania. Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.

Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].

Busko-Zdrój, 12 września 2017 r.

Znak: BUŚ.6733.37.2017

OBWIESZCZENIE

Na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257) w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073)

zawiadamiam

strony postępowania, iż na wniosek Gminy Busko – Zdrój, ul. Mickiewicza 10, 28-100 Busko – Zdrój, w imieniu której działa pełnomocnik Pan Artur Wieloch, ul. Waryńskiego 24, 28-100 Busko – Zdrój, zostało wszczęte postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie linii napowietrznej oświetlenia ulicznego w sołectwie Mikułowice, gm. Busko-Zdrój na działkach ozn. nr ewid. gr. 525, 572, 523, 524/1, 520.

Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 13 września 2017 roku do dnia 28 września 2017 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.

Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące ww. postępowania. Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.

Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].

Busko-Zdrój, 12 września 2017 r.

Znak: BUŚ.6733.41.2017

OBWIESZCZENIE

Na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257) w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073)

zawiadamiam

strony postępowania, iż na wniosek Gminy Busko – Zdrój, ul. Mickiewicza 10, 28-100 Busko – Zdrój, w imieniu której działa pełnomocnik Pan Artur Wieloch, ul. Waryńskiego 24, 28-100 Busko – Zdrój, zostało wszczęte postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie linii napowietrznej oświetlenia ulicznego na działkach ozn. nr ewid. gr. 512/7, 619, 580, 539, 540/1, 621 położonych w sołectwie Zbludowice, gm. Busko – Zdrój.

Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 13 września 2017 roku do dnia 28 września 2017 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.

Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku -Zdroju, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące ww. postępowania. Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.

Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].

Busko-Zdrój, 12 września 2017 r.

Znak: BUŚ.6733.40.2017

OBWIESZCZENIE

Na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257) w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073)

zawiadamiam

strony postępowania, iż na wniosek Gminy Busko – Zdrój, ul. Mickiewicza 10, 28-100 Busko – Zdrój, w imieniu której działa pełnomocnik Pan Artur Wieloch, ul. Waryńskiego 24, 28-100 Busko – Zdrój, zostało wszczęte postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie linii napowietrznej oświetlenia ulicznego na działkach ozn. nr ewid. gr. 529, 475, 309, 311 położonych w sołectwie Wełecz, gm. Busko – Zdrój.

Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 13 września 2017 roku do dnia 28 września 2017 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.

Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku -Zdroju, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące ww. postępowania. Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.

Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].

logo fundusze europejskie prohgram regionalny1

Agencja Zatrudnienia Sidrom Sp. z o .o. oraz Gmina Busko-Zdrój
z przyjemnością informuje, iż rozpoczyna się nabór uczniów i uczennic do projektu
„Moje kompetencje kluczem do sukcesu"

realizowanego na podstawie umowy RPSW.08.03.04-26-0056/16-00 o dofinansowanie projektu zawartej z Marszałkiem Województwa Świętokrzyskiego, w ramach działania RPSW.08.03.04 Zwiększenie dostępu do wysokiej jakości edukacji przedszkolnej oraz kształcenia podstawowego, gimnazjalnego i ponadgimnazjalnego, Poddziałanie 8.3.4 Rozwój szkolnictwa ponadpodstawowego w budowaniu kompetencji kluczowych.

Celem projektu jest wspieranie rozwoju zainteresowań uczniów oraz wyrównanie szans edukacyjnych w zakresie kompetencji kluczowych uczniów klas II i III SG nr 2 oraz klas 7 Publicznej Szkoły Podstawowej nr 1 w Busku –Zdroju.

W ramach projektu realizowane będą następujące zadania:

  • dodatkowe zajęcia z informatyki/język programowania/grafika komputerowa (przez 10 m/cy 1 godzina w tygodniu),
  • dodatkowe zajęcia matematyka(przez 10 m/cy 1 godzina w tygodniu),
  • dodatkowe zajęcia fizyka (przez 10 m/cy 1 godzina w tygodniu),
  • dla połowy uczestników kurs z zakresu robotyki 35 godzin.

Dla nauczycieli: 72 godzinne szkolenie „Technologie i edukacja multimedialna w praktyce"

Doposażenie bazy dydaktycznej w pracowni komputerowej szkoły ZSP nr 1 w Busku-Zdroju.

Ponadto w ramach projektu przewidziano również: poradnictwo psychologiczne (warsztaty z rozwoju komunikacji i kompetencji społecznych) i doradztwo edukacyjno-zawodowe grupowe oraz indywidualne oraz pomoce dydaktyczne.

Zaproponowane rozwiązania pozwolą udostępnić uczniom odpowiednią infrastrukturę oraz uatrakcyjnić zajęcia edukacyjne, które pozwolą im poznać i rozwinąć w sobie kompetencje matematyczno-przyrodnicze oraz informatyczne sprzyjające codziennemu funkcjonowaniu.. Zajęcia z doradztwa zaw. pozwolą uczniom lepiej rozpoznać i wzmocnić swój potencjał przydatny do funkcjonowania na rynku pracy. Celem proponowanych nauczycielom szkoleń jest doposażenie ich w niezbędne kompetencje sprzyjające organizacji atrakcyjnych zajęć dla uczniów z wykorzystaniem nowych technologii oraz najnowszych rozwiązań współczesnej dydaktyki. Doposażenie bazy dydaktycznej szkoły w sprzęt i materiały.

Wszystkich zainteresowanych uczniów prosimy o zapoznanie się z Regulaminem Rekrutacji zamieszczonym na stronie internetowej szkoły oraz wypełnienie i złożenie odpowiednich formularzy zgłoszeniowych wraz z wymaganymi załącznikami. Wszystkie dokumenty związane z rekrutacją w wersji elektronicznej do pobrania na stronach internetowych:, http://www.zpo1.tbu.pl/, www.sidrom.net lub w wersji papierowej w sekretariacie szkoły oraz w biurze projektu pod adresem: ul. Bohaterów Warszawy 7, 28-100 Busko-Zdrój.

Więcej informacji można uzyskać pod numerem tel. 41 370 80 18, 519 732 113.

Nabór uczestników trwa od 01-09-2017r do wyczerpania miejsc

Wartość projektu 729 434,99 PLN, Wkład Funduszy Europejskich 652 834,99 PLN

Dokumenty do pobrania:
Regulamin [ pdf ].
Załącznik nr 1 [ pdf ].
Załącznik nr 2 [ pdf ].
Załącznik nr 3 [ pdf ].
Załącznik nr 4 [ pdf ].
Załącznik nr 5 [ pdf ].
Załącznik nr 6 [ pdf ].

HODOWCO DROBIU !!!
W związku z jesienno-zimową migracji dzikich ptaków

  1. Zabezpiecz słomę, przed dostępem dzikiego ptactwa.
  2. Regularnie przeglądaj wszelkie połączenia i rury w silosach paszowych pod kątem obecności zanieczyszczeń, np. odchodów dzikich ptaków.
  3. Usuń wszelkie nieszczelności budynków inwentarskich (siatki w oknach i otworach, zabezpieczenia kominów wentylacyjnych).
  4. Powstrzymaj się przed tworzeniem sztucznych zbiorników wodnych na terenie gospodarstwa, np. oczek wodnych.
  5. Zabezpiecz istniejące zbiorniki wodne przed dostępem dzikiego ptactwa.
  6. Kategorycznie powstrzymaj się przed dokarmianiem dzikiego ptactwa na terenie gospodarstwa, np. poprzez karmniki.
  7. Jak najczęściej usuwaj opadłe owoce spod drzew owocowych.
  8. Osoby polujące na dzikie ptactwo muszą dokonywać obróbki upolowanych zwierząt w bezpiecznej odległości od zabudowań hodowlanych, a wszelki sprzęt i odzież poddać właściwym zabiegom higienicznym.
  9. Pamiętaj, że zostaniesz pozbawiony odszkodowania za zwierzęta zabite w związku z chorobą, jeżeli nie będziesz przestrzegać obowiązujących wymogów (rozp. MRiRW z dnia 04.04.2017r. – Dz.U. poz. 722).

Bioasekuracja to najlepszy sposób na zapobieganie grypie ptaków (HPAI) !!!

Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].

Kielce, dnia 31-08-2017

WOJEWODA ŚWIĘTOKRZYSKI
IR.III.7160.46.2017

Prezydent/Burmistrz/Wójt
wszyscy

Uprzejmie informuję, że na stronie Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi w zakładkach:

http://www.minrol.gov.pl/Ministerstwo/Biuro-Prasowe/Informacje-Prasowe/Pomoc-dla-poszkodowanych-w-wyniku-wiosennych-przymrozkow;
http://www.minrol.gov.pl/Ministerstwo/Biuro-Prasowe/Informacje-Prasowe/Program-pomocy-dla-poszkodowanych ukazała się informacja, dot. pomocy dla poszkodowanych rolników w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych:

1. Producenci rolni, w których gospodarstwach rolnych lub działach specjalnych produkcji rolnej, powstały w bieżącym roku szkody w wysokości co najmniej 70% danej uprawy na powierzchni występowania tej uprawy w wyniku przymrozków wiosennych, mogą składać wnioski o udzielenie pomocy. Termin składania wniosków: 13-27 września 2017 r. Wnioski należy złożyć do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Formularz wniosku będzie dostępny na stronie internetowej ARiMR. Stawki pomocy wynoszą:

  • 2000 zł na 1 ha powierzchni owocujących upraw drzew owocowych, w których wystąpiły szkody w wysokości co najmniej 70% spowodowane przez przymrozki wiosenne,
  • 1000 zł na 1 ha powierzchni owocujących krzewów owocowych i truskawek, w których wystąpiły szkody w wysokości co najmniej 70% spowodowane przez przymrozki wiosenne.

O pomoc mogą ubiegać się wszyscy rolnicy, którzy w danym roku kalendarzowym ponieśli straty w uprawach rolnych, zwierzętach gospodarskich, czy rybach niezależnie od wysokości (poniżej 30% i powyżej 30%) średniej rocznej produkcji rolnej w gospodarstwie z trzech lat poprzedzających rok, w którym wystąpiła szkoda, albo z trzech lat w okresie pięcioletnim

w uprawach rolnych, zwierzętach gospodarskich, czy rybach w wysokości co najmniej 30% średniej rocznej produkcji rolnej w gospodarstwie z trzech lat poprzedzających rok, w którym wystąpiła szkoda, albo z trzech lat w okresie pięcioletnim poprzedzającym rok, w którym wystąpiła szkoda, z pominięciem roku o najwyższej i najniższej produkcji w gospodarstwie oraz jeżeli straty dotyczą składnika gospodarstwa, którego odtworzenie wymaga poniesienia kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem.

Wobec powyższego proszę, o poinformowanie poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy.

z up. Wojewody Świętokrzyskiego Andrzej Klimczak Z-ca Dyrektora IR

Wydział Infrastruktury i Rozwoju

Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].