Godziny otwarcia urzędu
Po: 8:00 - 16:00
Wt - Pt: 7:00 - 15:00
Adres
Urząd Miasta i Gminy
al. Mickiewicza 10
28-100 Busko-Zdrój
Ogłoszenia
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 953
Busko-Zdrój, 25 czerwiec 2018 r.
Znak: BUŚ.6733.24.2018
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 i 10 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeksu postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, ze zm.) w związku z art. 53 ust 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, ze zm.)
zawiadamiam
strony postępowania, że tutejszy organ zakończył postępowanie dowodowe w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla przedsięwzięcia polegającego na budowie gazociągu rozdzielczego średniego ciśnienia na działkach ozn. nr ewid. 745, 728/4, 746/4, 728/2, 728/1, 729, 733, 735, 758/2, 757 położonych w Mikułowicach gm. Busko-Zdrój.
Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 26 czerwca 2018 roku do dnia 9 lipca 2018 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego, w przypadku zawiadomienia stron przez obwieszczenie, doręczenie uważa się za dokonane po upływie czternastu dni od dnia publicznego obwieszczenie.
W terminie siedmiu dni od daty doręczenia obwieszczenia, strony mają prawo zapoznać się z aktami sprawy w tut. Urzędzie pokój nr 17, w godzinach pracy Urzędu oraz wypowiedzieć się co do zebranych dowodów i materiałów. Po wyżej wyznaczonym terminie sprawa zostanie rozpatrzona w oparciu o posiadane dowody i materiały.
Wgląd do akt nie jest obowiązkowy.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1035
Busko - Zdrój, dn. 22.06.2018r.
STAROSTA BUSKI Znak:AB.6740.15.1.2017
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 11d ust. 5 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2017 roku poz. 1496 ze zmianami) oraz art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2017 roku poz. 1257 ze zmianami),
podaje się do publicznej wiadomości informację o wszczęciu p o s t ę p o w a n i a w sprawie
wniosku Burmistrza Miasta i Gminy Busko-Zdrój o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej polegającej na rozbudowie drogi gminnej w Busku-Zdroju w ramach zadania pn: „Przebudowa i rozbudowa skrzyżowania ulic Langiewicza, Polnej i Kochanowskiego w Busku-Zdroju" wraz z infrastrukturą techniczną na działkach:
- według projektu podziału nieruchomości przeznaczonych pod realizację inwestycji drogowej: 166/69 (166/88, 166/89), 166/43 (166/86, 166/87), 166/42 (166/84, 166/85), 166/41 (166/82, 166/83), 128 (128/1, 128/2, 128/3), 166/32 (166/80, 166/81), 166/31 (166/78, 166/79), 166/30 (166/76, 166/77), 166/29 (166/74, 166/75) obr. 11 (kolor wytłuszczony oznacza wydzielone działki do przejęcia przez Gminę),
- w całości przeznaczonej pod projektowany pas drogowy: 239 obr. 11 (kolor wytłuszczony oznacza działkę do przejęcia przez Gminę),
- obecnie stanowiących pas drogowy: 234, 302 obr. 11,
- przeznaczonej pod przebudowę innych dróg publicznych: 251/3 obr. 11,
- do stałego zajęcia poprzez przebudowę infrastruktury technicznej:
obr. 11 - 122, 125, 126, 127, 128 (128/1, 128/2, 128/3), 166/39, 166/43 (166/86, 166/87), 166/42 (166/84,
166/85), 251/3, 129,
obr. 6 - 206/2, 205/2, 206/1, 205/1, 204, 203/7
(kolor wytłuszczony oznacza działki, których dotyczy przebudowa), - do czasowego zajęcia na czas przebudowy infrastruktury technicznej:
obr. 11 - 166/43 (166/86,166/87), 166/42 (166/84,166/85)
(kolor wytłuszczony oznacza działki, których dotyczy przebudowa).
Zgodnie z art. 11d ust. 9 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 roku o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2017 roku poz. 1496 ze zmianami) z dniem zawiadomienia o wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, nieruchomości stanowiące własność Skarbu Państwa bądź jednostek samorządu terytorialnego, objęte wnioskiem o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, nie mogą być przedmiotem obrotu w rozumieniu przepisów o gospodarce nieruchomościami.
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 964
Busko-Zdrój, 22 czerwiec 2018 r.
Znak: BUŚ.6733.35.2018
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, ze zm.) w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, ze zm.).
zawiadamiam
strony postępowania, iż na wniosek Gminy Busko Zdrój ul. Mickiewicza 10, 28-100 Busko Zdrój reprezentowanej przez Burmistrza Miasta i Gminy Busko Zdrój, zostało wszczęte postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie elektroenergetycznej linii napowietrznej oświetlenia drogowego, wzdłuż drogi gminnej w miejscowości Zwierzyniec na działkach ozn. nr ewid. 86, 59/2, 60, 89 położonych w Zwierzyńcu gm. Busko-Zdrój.
Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 25 czerwca 2018 roku do dnia 9 lipca 2018 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące ww. postępowania. Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 1132
Informacja dla sołtysów
w sprawie możliwości zgłaszania i szacowania strat w uprawach rolnych spowodowanych suszą występującą na terenie gminy Busko-Zdrój
- Burmistrz Miasta i Gminy Busko-Zdrój informuje, że w dniu 22 czerwca 2018 r. powiadomił pełnomocnika Wojewody Świętokrzyskiego o wystąpieniu na terenie gminy niekorzystnego zjawiska atmosferycznego – SUSZY.
- W terminie do dnia 2 lipca 2018 r. poszkodowani rolnicy mogą składać pisemne wnioski o oszacowanie szkód w uprawach rolnych spowodowanych suszą na obowiązującym urzędowym formularzu dostępnym w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju w pokoju nr 3 i 8 lub na stronie internetowej Urzędu - www.umig.busko.pl
Wypełniony wniosek oraz załączona do wniosku zgoda na przetwarzanie danych osobowych niezbędnych do przeprowadzenia oszacowania szkód muszą być czytelnie podpisane przez właściciela gospodarstwa lub jego pełnomocnika. - Do składanego wniosku rolnik dołącza kserokopię wniosku o płatności bezpośrednie w celu informacji o powierzchni gospodarstwa rolnego a w przypadku posiadania zwierząt w gospodarstwie także kopię zgłoszenia do systemu Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt (z Biura Powiatowego ARiMR).
Dodatkowo, poszkodowany rolnik powinien wypełnić załączoną do wniosku tabelę, w której należy wpisać wszystkie uprawy w gospodarstwie (uwzględniając również uprawy w innych gminach) na działkach ewidencyjnych korzystając z kopii wniosku o płatności bezpośrednie do Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. - Wnioski niekompletne lub nieprawidłowo wypełnione nie będą rozpatrywane.
Mając na uwadze obowiązujący termin składania wniosków, wynikający z wytycznych Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, proszę o pilne rozpowszechnienie przedmiotowej informacji w sposób zwyczajowo przyjęty wśród poszkodowanych rolników.
Busko-Zdrój, dn. 22.06.2018 r.
Dokument źródłowy do pobrania[ pdf ].
Wniosek o oszacowanie szkód powstałych w wyniku niekorzystnego zjawiska atmosferycznego w gospodarstwie rolnym [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 864
Busko-Zdrój, 22 czerwca 2018 r.
Znak: BUŚ.6733.31.2018
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, ze zm.) w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, ze zm.)
zawiadamiam
strony postępowania, że zostało wszczęte postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na : budowie elektroenergetycznej linii napowietrznej oświetlenia drogowego wzdłuż drogi powiatowej na działkach ozn. nr ewid. gr. 66/1, 67, 71/1, 71/3, 72/1, 72/3, 73, 74, 75 położonych w sołectwie Siesławice, gm. Busko – Zdrój oraz na działkach ozn. nr ewid. gr. 292, 293 położonych w sołectwie Wełecz, gm. Busko – Zdrój.
Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 22 czerwca 2018 roku do dnia 9 lipca 2018 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące ww. postępowania. Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 864
Busko-Zdrój, 21 czerwiec 2018 r.
Znak: BUŚ.6733.34.2018
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, ze zm.) w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, ze zm.).
zawiadamiam
strony postępowania, iż na wniosek Gminy Busko Zdrój ul. Mickiewicza 10, 28-100 Busko Zdrój reprezentowanej przez Burmistrza Miasta i Gminy Busko Zdrój, zostało wszczęte postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie elektroenergetycznej linii napowietrznej oświetlenia drogowego, wzdłuż drogi gminnej w miejscowości Mikułowice na działkach ozn. nr ewid. 16/1, 17/1, 17/2, 18, 24/1 położonych w Mikułowicach gm. Busko-Zdrój.
Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 22 czerwca 2018 roku do dnia 5 lipca 2018 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące ww. postępowania. Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 941
Znak: GKN. 6810.4.4.2018
Busko- Zdrój, dnia 19.06.2018 r.
DECYZJA
Na podstawie art. 8 ust. 1 i ust. 6 ustawy z dnia 29.06.1963 r. o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych (Dz. U. z 2016, poz. 703), działając z urzędu
orzekam
Uznać działki gruntu położone w Busko-Zdrój przy ul. Langiewicza, obręb 06, oznaczone w ewidencji gruntów numerami 840/1, 840/2, 840/3 o łącznej powierzchni 0.1236 ha, za mienie gromadzkie.
Decyzja niniejsza podlega podaniu do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty w mieście Busko-Zdrój oraz ogłasza się ją poprzez wywieszenie przez okres 14 dni w Urzędzie Miasta i Gminy Busko-Zdrój oraz w Starostwie Powiatowym w Busku-Zdroju, a także zamieszcza się ją w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Busko-Zdrój i Powiatu Buskiego oraz w prasie lokalnej.
Uzasadnienie
Definicji mienia gromadzkiego, którego dotyczy powołana na wstępie ustawa o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych, należy poszukiwać w przepisach rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 listopada 1962 r. w sprawie zarządu mieniem gromadzkim oraz trybu jego zbywania (Dz. U. z 1962 r. Nr 64, poz. 303 ze zm.). W rozporządzeniu tym w § 1 znajduje się legalna definicja zarówno mienia gromadzkiego, jak i dawnych gromad. Zgodnie z nią przez użyte w rozporządzeniu określenie mienie gromadzkie rozumieć należy mienie, które do dnia wejścia w życie ustawy z dnia 25 września 1954 r. o reformie podziału administracyjnego i o powołaniu gromadzkich rad narodowych (Dz. U. Nr 43, poz. 191) stanowiło majątek dawnych gromad jako majątek gromadzki, dobro gromady oraz inne prawa mająt¬kowe, a przez dawne gromady rozumieć należy gromady istniejące do dnia wejścia w życie wskazanej ustawy z dnia 25 września 1954 roku.
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 891
Busko-Zdrój, 20 czerwca 2018 r.
Znak: BUŚ.6733.23.2018
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, ze zm.) w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, ze zm.)
zawiadamiam
strony postępowania, że zostało wszczęte postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie wieży telekomunikacyjnej wraz ze stacją bazową N! KKI_BUSKOZDRO_SZANIEC 27661 w skład której wejdzie: stalowa wieża kratowa o wysokości 53,00 m n. p. t. posadowiona na fundamencie wraz z trzema antenami sektorowymi i dwoma antenami radioliniowymi, fundament u podnóża wieży pod urządzenia teletechniczne, rozdzielnica elektryczna na działce ozn. nr ewid. gr. 370 położonej w sołectwie Szaniec, gm. Busko – Zdrój.
Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 21 czerwca 2018 roku do dnia 6 lipca 2018 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku -Zdroju, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące ww. postępowania. Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 831
Busko-Zdrój, 21 czerwca 2018 r.
Znak: BUŚ.6733.33.2018
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, ze zm.) w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, ze zm.)
zawiadamiam
strony postępowania, iż zostało wszczęte postępowanie w sprawie wydania decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego, dla inwestycji polegającej na: budowie elektroenergetycznej linii napowietrznej oświetlenia drogowego wzdłuż drogi powiatowej w miejscowości Kotki, realizowanej na działkach ozn. nr ew. 1786, 1792, 1793, 1797 położonych w sołectwie Kotki gm. Busko-Zdrój.
Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 22 czerwca 2018 roku do dnia 5 lipca 2018 roku. Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące ww. postępowania. Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.
Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks Postępowania Administracyjnego zawiadomienie uważa się za dokonane od dnia 6 lipca 2018 roku.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].
- Szczegóły
- Norbert Garecki
- Kategoria: Ogłoszenia
- Odsłony: 840
Busko-Zdrój, 21 czerwca 2018 r.
Znak: BUŚ.6733.32.2018
OBWIESZCZENIE
Na podstawie art. 49 i art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257, ze zm.) w związku z art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1073, ze zm.)
zawiadamiam
strony postępowania, że zostało wszczęte postępowanie w sprawie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie elektroenergetycznej linii napowietrznej oraz kablowej oświetlenia drogowego wzdłuż drogi powiatowej oraz wojewódzkiej na działkach ozn. nr ewid. gr. 184, 249, 250, 251, 252, 254/1, 254/2, 256, 257, 258/2 położonych w sołectwie Wełecz, gm. Busko – Zdrój.
Niniejsze obwieszczenie zamieszcza się na okres 14 dni: licząc od dnia 21 czerwca 2018 roku do dnia 6 lipca 2018 roku. Zgodnie z art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego zawiadomienie uznaje się za doręczone po upływie czternastu dni od dnia publicznego ogłoszenia niniejszego obwieszczenia.
Strony mogą zapoznać się z aktami sprawy w Urzędzie Miasta i Gminy w Busku-Zdroju, Wydział Budownictwa, Urbanistyki i Uwarunkowań Środowiskowych, ul. Mickiewicza 10, pokój nr 17, w godzinach pracy tut. Urzędu, oraz składać ewentualne zastrzeżenia, wnioski i wyjaśnienia dotyczące ww. postępowania. Wgląd w akta sprawy nie jest obowiązkowy.
Dokument źródłowy do pobrania [ pdf ].