W związku z podjęciem przez Radę Miejską w Busku-Zdroju uchwały w sprawie przyjęcia „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Busko-Zdrój na lata 2011 – 2032", od 2011 roku Gmina Busko-Zdrój czynnie realizuje projekt zapewniając: wywóz, transport oraz unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest.
Zadanie było kontynuowane w 2014 roku.
Koszty przedsięwzięcia nie będą obciążały uczestników Programu, lecz są pokrywane ze środków:
- Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie w kwocie 41300,28 zł.,
- Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach w kwocie 28910,20 zł.,
- Gminy Busko-Zdrój – pozostała wartość zadania.
Obecnie planuje się realizację Programu w kolejnych latach.
Zainteresowane osoby będą mogły wypełnić deklarację udziału w Programie w pierwszym kwartale 2015 roku.
Szczegółowe informacje w przedmiotowym temacie można uzyskać w Wydziale Gospodarki Komunalnej Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miasta i Gminy w Busku-Zdroju ul. Mickiewicza 10, 28-100 Busko-Zdrój lub telefonicznie pod numerem 41 370 52 38.
Busko-Zdrój, 2014-09-23
Dokumenty do pobrania [ pdf ].