Twoja przeglądarka jest stara i nie obsługuje tej strony w poprawnym formacie.
Proszę zaktualizować przegladarkę do nowszej wersji lub wybrać inną z listy poniżej.

Przeglądarka FierFox Przeglądarka Google Chrome Przeglądarka Opera Przeglądarka Internet Explorera Przeglądarka Safari
Kategoria

baner

... dla rozwoju Województwa Świętokrzyskiego...

Gmina Busko-Zdrój przystąpiła do opracowania przełomowego dokumentu – strategii rozwoju turystyki miasta i gminy Busko-Zdrój, która wpłynąć ma na rozwój gminy, przyciągnąć potencjalnego turystę oraz doprowadzić do rozkwitu turystyki w regionie.

 

I sesja strategiczna

Pierwsza buska strategia rozwoju turystyki 14 sierpnia 2011 roku odbyła się pierwsza sesja strategiczna projektu pn. „ Opracowanie Strategii Rozwoju Turystyki Miasta i Gminy Busko-Zdrój na lata 2011 – 2020". W spotkaniu wzięli udział przedstawiciele buskiego ratusza, reprezentanci firmy Smit i Smit Konsulting – wykonawcy strategii, a zarazem organizatorzy sesji oraz interesariusze podmioty sanatoryjne i przedstawiciele pensjonatów oraz lokalnego biznesu, Lokalna Grupa Działania „Słoneczny Lider".

Podczas spotkania profesjonalnie zaprezentowała się firma Smit i Smit. Jej przedstawiciele zapoznali uczestników sesji z metodyką i organizacją pracy nad strategią, omówili technikę współpracy z interesariuszami, w tym zakres badań, wywiadów i ankiet. Przedstawiono też wstępne badania opinii dotyczące okoliczności realizacji projektu oraz pozycji turystyki w gminie Busko-Zdrój. W ostatnim punkcie sesji wykład wygłosił Jacek Kowalski – kierownik projektu. Przedstawił podstawy teorii konkurowania w turystyce, tworzenia strategii turystyki, produktów turystycznych oraz marki produktu.

Kompleksowy program projektu

Program promocji gminy Busko-Zdrój, zostanie opracowany „od A do Z". Firma Smit i Smit kompleksowo podeszła do zadania. W ramach projektu powstanie: program rozwoju marki Busko-Zdrój, program rozwoju i promocji markowych produktów turystycznych gminy oraz systemem identyfikacji wizualnej. Trwają obecnie badania dotyczące wizerunku Buska-Zdroju, które pozwolą uzyskać odpowiedź na pytanie jak gmina postrzegana jest przez środowiska zewnętrzne.

Strategia promocyjna nie będzie oderwana od rzeczywistości – zapewniają jej twórcy. Zostanie tak skonstruowana, by mogła udźwignąć lokalną turystykę. Nie będzie się opierać wyłącznie na funkcji uzdrowiskowej miasta, ale dołączy do niej funkcję turystyczną i rekreacyjną, tak by gmina Busko-Zdrój stała się też miejscem gdzie można wspaniale spędzić weekend.

„Nic o nas bez nas"

Pierwsza buska strategia rozwoju turystyki Środowe spotkanie miało na celu nie tylko przedstawić ogólne założenia i sposób tworzenia strategii turystycznej dla gminy, ale również zachęcić liderów branżowych reprezentujących buską społeczność do aktywnego współuczestnictwa w projekcie, w myśl zasady „nic o nas bez nas".

Takie aktywne konsultacje społeczne, które w trakcie realizacji strategii, jak podkreślają jej twórcy, będą się jeszcze odbywały, mają posłużyć też jako źródło badań lokalnego rynku i społecznej opinii, a także być wsparciem dzięki wymianie doświadczeń i konstruktywnych uwag.

 

Myślenie strategiczne

Miasta, które żyją z turystyki, które chcą przyciągnąć turystów muszą walczyć o potencjalnego klienta. Do tych miast należy Busko-Zdrój. Co roku przyjeżdża tu ponad 50 tyś. kuracjuszy. Ponadto duża liczba obiektów sanatoryjnych, gastronomicznych, noclegowych i obiektów świadczących usługi okołouzdrowiskowe kwalifikuje Busko do typu miast turystycznych. Pozostaje pytanie jak przyciągnąć turystę. Czym go zachęcić i co zaoferować. I tu niezwykle pomocna, wręcz niezbędna jest właśnie strategia rozwoju, która wytyczy długofalowe kierunki rozwoju gminy, regionu i województwa. Dzięki dobrej strategii wiele miast Polski osiąga zamierzone cele.

Tekst i fot. EHR

Strategia Rozwoju Turystyki opracowywana jest w ramach projektu „Kampania promocyjna Miasta i Gminy Busko-Zdrój oraz utworzenie centrum informacji turystycznej", realizowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2007 – 2013.