Dnia 1 lipca 2024 r. pomiędzy Gminą Busko-Zdrój a Województwem Świętokrzyskim została podpisana umowa o dofinansowanie projektu pt.: „Zakup średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego na wyposażenie OSP Mikułowice”.
Projekt planowany do realizacji współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 2.5 „Gospodarowanie zasobami wody i przeciwdziałanie klęskom żywiołowym” Priorytet 2. „Fundusze Europejskie dla środowiska” programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027.
Działania projektowe:
Przedmiotem projektu jest doposażenie OSP w Mikułowicach w nowy samochód ratowniczo-gaśniczy typu średniego i wyposażenia towarzyszącego, dzięki którem OSP spełni kryteria wstąpienia do Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego (KSRG).
Zaplanowane w projekcie działania, będą obejmować zakup nowego samochodu i dodatkowego wyposażenia w postaci hydraulicznego zestawu do wyważania drzwi, kompresora do ładowania butli oraz uniwersalnej, wodnopianowej prądownicy.
Celem projektu jest rozwój potencjału służb publicznych, zwiększenie skuteczności przeciwdziałania skutkom klęsk żywiołowych oraz szybsze usuwanie skutków katastrof na terenie powiatu buskiego oraz Gminy Busko-Zdrój. Zakupiony sprzęt przyczyni się do poprawy warunków pracy strażaków oraz ich bezpieczeństwa, ułatwi prowadzenie akcji ratowniczych. Umożliwi spełnienie kryteriów wstąpienia OSP w Mikułowicach w struktury Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego (KSRG).
Grupy docelowe:
- Mieszkańcy Gminy Busko-Zdrój
- Mieszkańcy ościennych gmin, powiatu buskiego.
- Turyści i kuracjusze przebywający w Busku-Zdroju,
Obszar objęty projektem, zlokalizowany jest na terenie Miasta i Gminy Busko-Zdrój, powiat buski w woj. świętokrzyskim.
Szacowana wartość projektu: 928.200,00 zł, szacowana wysokość wkładu Funduszy Europejskich 788.970,00 zł.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie